Dags för smakportioner

Det är med gråten i halsen som jag kommer hem från dagens BVCbesök och hur mycket jag än vet och är medveten om det, så är det INTE MITT FEL. I know that. Men jag blir fortfarande ledsen....

Min skrutta har inte gått upp i vikt som hon borde och istället för att fortsätta kurvan upp, så börjar den istället plana ut... =(
Men som min sköterska sa, hon är trots allt idag 4månader och det är vanligt att man börjar smått med smakportioner redan nu. Men jag ska jhu fortsätta amma ändå. Samtidigt och mer frekvent. Ingen ersättning behövs så som dagsläget ser ut. Får se om en månad igen hur det ser ut då. Hoppas på en bra viktökning då!

FÖDSEL:
50cm
3670g

4 MÅNADER:
62cm
6110g


♥  GRATTIS MIN FINA PÅ DIN 4MÅNADERSDAG!!!!  ♥


Nu börjar ett nytt kapitel i våra liv. Det ser vi fram emot.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh hon är lika lång som Linnéa:).



Tråkigt när de inte blir som man tänkt sig. Klart att de inte är ditt fel, de är ju inget man kan styra över själv.



Glöm inte filmkameran första gången hon äter..

2009-10-27 @ 16:28:16
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj, min prematurkille på snaart 3,5mån är lika lång och väger ca. 0,5kg mera :O

Fast hans kurva går rakt uppåt och han hade ändå en startvikt på 2kg.

Men man ska ju inte jämföra ;)

2009-10-27 @ 22:29:00
Postat av: farmor/svärmor

men du....hon motionerar ju hela tiden så hon kan ju inte öka lika mycket hela tiden =) Kramis

2009-10-28 @ 08:33:55
Postat av: Emma

Din sköterska har rätt, klart det inte är ditt fel. Du ska se hon kommer stiga från fem till tio på två röda nu när hon börja med lite mat :)

2009-10-28 @ 09:41:23
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: malin

Min tjej var lika rund som din, tills hon blev 6 månader då började hon gå upp mycket mindre. Nu är hon mindre än vad de flesta är i hennes ålder både på längd och vikt. BVC sköterskan är orolig, men jag vet ju att hon äter bra. Både jag och hennes pappa var små och smala som barn så jag är inte orolig. Men visst är det jobbigt, men vad kan jag göra? inget....hon äter ju som hon ska!

2009-10-28 @ 15:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu