Mumin

Min vän kallas Mumin. Inte för att hon ser ut som ett mumintroll. Inte heller för att hon pratar finlandssvenska... Neä, när hon var liten var hon ett stort fan av författarinnan till just Mumin. Därför bestämde en annan vän Thom att hon skulle istället heta Mumin. Det är även han som man kan beskylla för de flesta av smeknamnen på folket från byn Linghem utanför Linköping;)

Hur som helst så ville jag bara visa den fina Muminpyjamasen som Aimee har. (Tror för övrigt att min lilla tjej kommer bli mer eller mindre som den där lilla My)

 

Kommentarer
Postat av: Frida och Pricken

Å, den där pyjamasen är så himla fin! Har faktiskt t o m tänkt köpa den till ev framtida barn för att jag gillar den så mycket! :-O Både Selma och jag älskar söta Mumin. Jag vet inte om du sett det, men i min blogg finns en bild på en Mumin-tavla jag gjort åt Selma.



Ha det bra!

2009-10-29 @ 19:16:30
URL: http://fridaochpricken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu