Onsdag

Idag tog vi sovmorgon tills lilltösen fick för sig att bajsa lite, för då vet hon att hon får komma upp;)  Sen dess har vi diskat, handlat, bakat och lagat mat.
Blev inge babycafé idag... Lite tråkigt men kommer en ny vecka snart och ibland så måste TheFamily komma före. Så nu myser vi gott här i soffan med en skrattande bebis och sovande kitty.

Ikväll kommer mina tjejer/Aimees tanter hit för att äta cupcakes och kolla på Grey's. Så innan dess måste jag allt damsuga upp de stora och snart levande dammråttorna! haha Tänk så långt det kan gå utan att man damsuger... NOTE TO MYSELF: Bli bättre på det!




Annat att sysselsätta mig med:
* Pyssla ihop julkorten.
* Pyssla ihop en av julklapparna.
* Fundera ut vad som ska köpas inför julen.
* Ta fram pyntet.

Vad har du för planer inför denna jul??
Själv har jag ärligt talat funderat på att inte fira den... kanske bara vara hemma här med min egna lilla familj nu. Förra året blev ju ingen större succé om man säger så. Men kanske blir detta år mycket bättre... Ja, vi kan ju alltid hoppas.


FÖRTYDLIGANDE:
Jag längtar inte till julaftonen isig, utan till stämningen med tända ljus, smålampor i fönstrena och färgerna som tas fram när mörkret faller på....
Och med att ta fram pyntet menar jag naturligtvis att ta upp från källaren för att kolla vad som behövs tvättas, kolla om man ska köpa något nytt inför detta år, kolla om man måste spika upp något att hänga fönsterbelysning i etc.
Julkorten och klapparna pysslar jag med redan nu då jag inte vill känna press eller stress när det en två dagar innan julafton. Jag vill känna inspiration till att pyssla med det, inte stressa för att det ska göras! Och för att jag tycker det är kul med pyssel, sen om det är julkort, födelsedagskort, foton eller gulliga lappar till min karl, ja det spelar ingen roll.
Kommentarer
Postat av: "Stora" lillasyster

Nu måste du väl ändå skoja va?? Du tar väl inte fram julpyntet och fixar jukorten än? Då måste ,man väl ändå längta??

2009-10-21 @ 18:17:25
Postat av: Malin

Jag ser fram emot julen:) inte själva firandet. Utan bara mysljusen och de där. Julafton är inte Bella hemma. Så de blir bara jag och Linnéa, Men ser ändå fram emot hennes allra första jul. På hur hon kommer reagera på grannen och alla fina glittriga kulor:).

2009-10-21 @ 22:53:33
URL: http://mulllis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu