Tjat Tjat Tjat

Jag börjar ärligt talat bli skapligt trött på den diskussionen som ALLTID kommer upp om och om och om igen på bloggar... GENUS. JÄMSTÄLLDHET. KVINNLIGT/MALIGT. KÖNSROLLER.

Hur fan kan man sitta och säga att det är värre idag än på 70-talet när man fostrade kvinnor till att endast vara hemma med barnen, då man som kvinna inte ens var värd att ha en högre position på ett företag med med utbildning än en man. ??????
Visst har samhället fortfarande en mycket LÅNG väg kvar att gå, men det är fan påväg.

Och i mitt liv, i min vardag och bland mina vänner så ser jag då fan inte att tjejerna är värda mindre än killarna, att killarna inte skulle kunna byta en blöja på sina barn eller att flickor endast får ha kjolar på sig.... Jag är heller inte så dum att jag inte ser förändringen som har skett, som sker och som är på väg att ske. Jag är inte blind på vad som händer framför min näsa.

Kommentarer
Postat av: Hella

Sv: Nä vi bara känner "nu" att det räcker med två barn, Att vi inte vill ha "för många", utan att man har så man klarar av ekonomiskt och allt annat till barnen, att kunna ge barnen de dom behöver utan att känna att det inte finns pengar eller tid mm.. Så just nu känner vi att det räcker med 2 st, Så amn känner att man räcker till, skulle aldrig vilja känna att jag inte hinnr med eller inte orkar eller kan av olika anledningar,! Så vår familj får nog stanna vid 2 barn.

2009-10-08 @ 19:07:19
URL: http://hellagirl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu