Konsten att göra slut med en vän

Bloggerskan Bambi skrev för ett tag sen DETTA INLÄGG om att dumpa en vän, och jag tycker hon skriver det bra!

Det finns nog ingen som kan säga att dom inte vet hur det är att "dumpa2 en vän, bli dumpad, sluta umgås eller växa ifrån en vän. Men hur gör man slut med en vän på bästa sätt?

Jag känner väl mer och mer hur jag ger upp på vissa vänner nu. Jag har försökt höra av mig, fråga om vi ska ses eller bjudit till för att hålla någon typ av vänskaplig relation.... Det går liksom inte lägga ner mer energi på någon som klart och tydligt inte är intresserad. Synd bara att personerna i fråga inte kan bete sig som vuxna människor pch bara säga rakt ut; "Jag vill inte umgås med dig."  

Jag är vuxen och kan ta om du inte gillar mig eller vad det nu kan vara. Hellre att du säger det än att du låtsas som om jag inte finns. Det är ju bara löjligt.
Sen finns det självklart andra typer av vänskapsrelationer här i livet. De där som man har genom hela livet, men kanske lite till och från, beroende på vart i livet man är... Jag kan förstå om vissa inte tycker jag är så kul nu när jag har barn och inte festar varje helg - och kanske kommer vi nära varandra igen när man båda lever familjeliv =)



Vad tycker du?
Och har du varit med om något vänskapsuppbrott?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det lättaste är nog bara att strunta i att försöka. Har man försökt och inte fått något gensvar, whats the point?

Man mår bara bättre av att göra sig av med negativ energi. Sen kan man sörja att vänskapen runnit ut i sanden men i längden kommer man må bättre!

Hoppas att det löser sig för dig. Befinner mig själv i en sådan sits där jag slutat att höra av mig. Ett sms var fjärde månad funkar inte ritkigt...

Kramar!

2010-04-20 @ 19:12:28
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Hella

japp, har tyvärr varit med om det, Det tråkiga är att man försöker och höra av sej och "sträcka ut en hand" om och om igen men ingen respons så nu har jag verkligen gett upp. Nu skiter jag i det. Varför försöka? Deras förlust säger jag!!

2010-04-20 @ 20:48:45
URL: http://www hellagirl86.blogg.se/
Postat av: Sofia

Lösen till våran info om bröllopet är : hillson.. :D



Jasså, sugen på bröllop me. skoj.. :D



Kramar

2010-04-20 @ 22:22:00
URL: http://karleksbarn.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag har/hade en kompis.. vi va väldigt nära. Jag skaffade pojkvän, HON slutade höra av sig, svarade inte på sms, ringde inte upp om jag ringt. Sen kom hon och anklagade MIG för att jag inte hörde av mig. Ungefär det gamla vanliga med att man skaffar pojkvän och blir dålig på att höra av sig. Men så va alltså inte fallet.

Numer är jag så sjukt trött på det. Hon fyllde 25 i mars, hon hade knappt tid att hälsa på mig på sin fest trots att vi är "såååå nära". Stack ifrån den festen rätt fort till milla och co istället, med folk som faktiskt bryr sig om mig.

Ringde henne sen efter några dar. Hon va helt frånvarande och sen dess har vi inte hörts. Så nu är det nog för min del. Kommer till en viss gräns men inte längre. Då umgås jag hellre med folk som har en nära hjärtat på riktigt.

2010-04-24 @ 00:01:37
URL: http://loveijsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu