magsår?

Alltså... jag vet inte vart jag ska ta vägen!?!?!?!! hahaha
Jag gick idag in i en lokal, en drömlokal för mig... Vill blunda och köra. Tänka på allt positivt, vara naiv och bara tro på möjligheterna. Men jag kan inte det. Jag är en realist. Jag ser problemen, jag ser ekonomin och jag ser vad som kan komma att bli jobbigt.


Det är ju bra iofs, att jag är vuxen och tänker till innan jag går till bank och "ber om pengar". Jag skiter i om jag har ett jobb - det är ju inte garanti för att det ska gå bra med min egna verksamhet. Går ju inte bara låna en massa pengar, som jag sen inte kan betala tillbaka.
Investering då? Hur går det till??

Så mycket möjligheter och så mycket problem ;)
Jag har iaf kontaktat en mentor igen, hoppas hon vill träffa mig efter att julochnyårsstress.

Kommentarer
Postat av: svärmor

vet du...en dag vaknar du och då har alla pusselbitar fallit på plats och då är inget svårt <3

2010-12-28 @ 20:18:32
Postat av: Catarina

Kloka ord från svärmor.

Det är nog så ibland. Vissa saker måste ske i snigelfart för att det ska bli bra. Gör man en livsinvestering så ska man ju se till så att det blir bra från början.

Man ska vara väl insatt, påläst och säker på att man har ryggen fri i alla lägen.



MEN, det värsta av allt är att man ibland också måste våga för att vinna.



Hur kombinerar man det då kan man undra.



Men jag är säker på att det en dag bara händer. En dag är det din tur. En dag då allt känns rätt och du inte behöver tveka. Då jäklar ska du slå till!!



Finns det inte fler i din "sits" som kan tänka sig att slå ihop påsarna och samarbeta?! Om inte annat så kanske du kan hitta andra bakmonster som behöver lokal men som precis som du inte har kapital nog så det räcker till att investera.



Grattis förresten till förlovningen. Jag önskar jag var hälften så modig som du!! Jag drömmer om både förlovning och bröllop men skulle aldrig ha modet att fråga själv. Allra helst inte när jag har en sambo som efter föräldra skilsmässa är himla skeptiskt till allt som hör giftermål till.

2010-12-28 @ 21:19:12
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Angelica

Svärmor Du är så klok älskade P!!!! :) <3



Catarina Tack för dina alltid så värmande ord gumman! Guld värt! Och du har så rätt. Men som du skriver, våga satsa för att vinna - men man måste ju också känna sig säker ;)

Vi får se vad framtiden har att ge mig i utmaningar och ljushet.

2010-12-28 @ 23:09:31
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu