Sova Sova Sova

Jag kan ibland känna att jag inte vågar berätta hur bra jag faktiskt har det när det kommer till saker som sömn- och matrutiner för Aimee.
Hon har aldrig matvägrat(förutom en gång vid maginfluensa), hon äter alltid sin frukost, frukt/mellis, lunch, frukt/mellis och middag. Innan sängen får hon en flaska välling när hon sitter i vår famn. Sen bär vi in henne i sin säng där hon somnar själv och oftast sover hon hela natten.

Det går lite i perioder det här med sömn och mat, vissa veckor sover hon jättebra men äter lite dåligt och tvärtom. Allt beror ju på hur mycket hon varit med om under dagarna, om det är tänder på gång eller om hon är inne i en växtperiod....

Idag fick jag gå upp ca 11.15 med min dotter.... Ja, jag fick en rejäl sovmorgon. Tack för det eftersom att jag jobbade inatt och kom inte i säng förns närmare 2-2.30. Men eftersom att min sambo var medveten om detta så höll han Aimee vaken längre igårkväll.
Men jag vågar inte hoppas på att det blir någon sån lång sovmorgon imorgon, trots att jag jobbar inatt med. Men det gör ingenting för imorgonkväll är jag ju ledig så då gör det inget om jag är lite trött eller seg. Men mitt arbete är så fysiskt krävande och under tidspress att det går inte komma och vara långsam och trött.



Min åsikt är att man gör vad som känns bäst och blir bäst för ens egna familj. Om det betyder att man lägger sina barn att få somna själva i sin säng klockan sju på kvällen eller om man låter ungarna springa omkring vakna och griniga tills de slocknar av utmattning och rödsprängda ögon klockan elva på kvällen.... ja, det är ju era beslut.
Jag skiter ärligt talat i vad andra tycker om hur vi gör med Aimee, för det fungerar för oss och henne. Hon är det piggaste och gladaste barnet på sin förskola och vi får alltid finfina komplimanger om hur hon är mot de andra barnen - så jag vet att vi gör ett bra jobb!

Sen kan jag ju säga att det inte alltid är en dans på röda rosor! HELL NOOO! ;) Ungen sover inne hos oss i genomsnitt en gång i veckan eftersom att hon vaknat på kvällen och behövt en ny blöja och fått lite välling. Då kan hon få sova resten av natten/morgonen i vår säng för att vi är för lata för att greja inne i hennes rum.... (och så är hon mysig att sova med nu för tiden)
Kommentarer
Postat av: Catarina

Jag blir lika förvånad varje gång någon skriver att deras barn sover så länge. För oss är sovmorgon 7. Åtta är rena lyxen och då är det tillochmed så att jag börjar fundera på om ungen är sjuk.

Han vaknar som en liten klocka mellan halv sex och sex. Varje morgon. Förutom när han ska till dagis. Då får jag väcka dra upp honom ur sängen absolut senast kvart i sju. Men så fort det blir helg är det halv sex som gäller.



Jag blir tokig. =) Varför skulle min unge bli så jäkla morgonpigg.



Lägg honom senare tänker kanske somliga då.

Done that!! Jag har hållt honom uppe till både nio, tio och halv elva. Men lika fasen vaknar han halv sex.



Klockan sju vill han somna. Halv sex vill han vakna.



2010-12-11 @ 09:39:57
Postat av: Angelica

Catarina Jag förstår att du blir förvånad! Det är vi här hemma med.... De vi känner med barn går ju upp vid sju. Det gör vi bara på jobbdagar när hon ska till förskolan tidigt, och då får vi väcka henne.



Men vem vet hur länge detta kommer hålla i sig liksom?!

2010-12-12 @ 10:00:09
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu