Jobba igen då

Det ska bli kul, men det kännslite nervöst. Lite extra pengar på banken och lite extra motion för baken ;) Nu i början är det ju bara lite då och då på helger, men hoppas på att få någon typ av regelbundet schema. Men även då bara lite extra eftersom att Aimee är för liten för dagis och Jocke pluggar heltid.

Och för er som inte vet, Jag arbetar som städare. Eller som ni som vill använda nyare, finare ord på arbeten; Lokalvårdare.
Oftast nattetid arbetar jag och städar tåg och några lokaler. Tågen som vi städar är Pendeltåg och Dubbeldäckare. Lokalerna är Resecentrums lokaler. =)

Det är ett slitsamt och smutsigt jobb, men jag trivs med de flesta av mina arbetskamrater och jag kan ärligt talat även säga att jag trivs med själva jobbet i sig också. Det ger ingen press på att man måste vara snygg, ren, fräsch och trevligt mot kunder när man arbetar. Det är ok om man luktar lite dagen-efter-krogen och jag behöver inget smink eller fönat hår. Och ett extra plus är ju pengarna.
Sen så kan man inte i dagens läge vara kräsen eller inte vilja ta några såkallade "skitjobb".
Kommentarer
Postat av: Malin

Hon Tackar så mycke.



Och inte bara tantankan, gudmorsan också:)

2010-01-11 @ 14:06:37
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Lovisa

säg hygientekniker istället så låter det ännu mer flashigt;) dock får man ändå förklara i slutändan:P

2010-01-11 @ 18:44:55
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Lotta

jag trodde att det hette typ sanitetstekniker numera hehe.. :)

2010-01-12 @ 09:01:39
URL: http://familjenbroome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu