Att få mysa med grisen

Nu för tiden springer hon omkring här hemma med det mesta i högsta hugg och skriker utrop. Oftast förstår jag inte vad hon menar, men svarar alltid lika glatt för att uppmuntra hennes tal och visa att det är bra att hon tar plats och utvecklas.
Ibland upprepar hon samma ord i timmar. Det är kul. Not! haha Igår var det "gunga" som var favoritordet. :O Imorse var det "biiilar". Inte bara "biiii" som hon brukar säga, nej nu har vi lärt oss att säga ordet i flertal också! yey!


Det är vid sådana tillfällen som man blir så glad i henne att man vill krama om henne, pussa på henne och viska "jag älskar dig" i hennes öra. En såndär löjlig hollywoodfilm-scen med massor av kärlek.... Men icke! Här ska det inte kramas! Pussa mig och jag slår dig i ansiktet mamma!!   


Men så kommer de där ljusglimtarna i en mammas liv, där deras annars så okärleksfulla barn - vänder och vill mysa! Jag blir så varm i hela kroppen och gråter när det sker. Jag suger in varje lilla uns av hennes varma andetag när hon ligger och myser bredvid mig i sängen och vill att det aldrig ska ta slut. Inatt har hon sovit inne hos oss - utan att jag har blivit sparkad på. Tvärtom. Det har varit mysigt.



Att vara mamma är det bästa och värsta i mitt liv. Skönt att det positiva och bästa slår det dåliga med hästlängder ♥

Kommentarer
Postat av: Lisa

Melle springer runt med matkniven nu och hugger sin Barbapapa spargris. Vet inte om det är ett framtida yrke han visar tendenser på??!!

Kul att du tyckte headern blev bra. Måste erkänna att jag är riktigt nöjd med den =)

Ha en FAB kväll. Kram

2010-11-11 @ 20:46:57
URL: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu