En dag ur en småbarnsmorsas liv

Måndagen den 27 september 2010

(07.00-07.30 - Halvsover samtidigt som jag lyssnar på min man och dotter som fixar sig för förskolelämning)
10.00 - Alarmet ringer, det är dags att gå upp. (Jag var inte hemma från jobbet förns 01.45 så behövde sova lite längre)
11.00 - Har tagit mig upp, äter frukost framför tv:n och sen dricker jag kaffet framför datorn.
11.45 - Duscha och göa mig iordning för att hämta dotter på dagis.
12.15 - Gå till förskolan.
12.30 - Hämtar dottern och går till ica på väg hem.
13.10 - Hemma och packar upp alla matvaror, laddar en maskin tvätt, viker den rena tvätten, plockar undan leksaker, byter bajsblöja, bäddar sängen, plockar undan ren disk. Ger Aimee mellis och sitter med vid bordet, gör matschema och förskoleschema att lämna till förskolan.
14.00 - Älsklingen kommer hem med en enormt stor blombukett, tar hand om den och sätter i vaser.
14.30 - Gör potatisgratängen och skär upp köttet.
15.00 - Kollar datorn.
15.15 - Bus med dottern och försök till normalt samtal med min kära man. (svårt med en dotter som har högre ljudnivå än en rckkonsert) Detta samtidigt som man har koll på middagen i köket.
15.40 - Middagen äts fort som fan för jag måste iväg till jobbet.
16.10 - Nu har jag bytt om och är färdig att åka. Lämnar en gråtandes unge och en småbesviken sambo hemma. Känner mig som värsta boven när jag lämnar dom varje em/kväll för jobb. Nästa vecka blir det bättre, då är vi hemifrån samma tider.
00.30 - Hemma igen från jobbet. Varvar ner framför datorn med lite nyponsoppa innan det är dags att sova.




:)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag blir dödstrött av att bara läsa det haha, full rulle från morron till kväll precis som hemma hos oss!

2010-09-29 @ 17:34:16
URL: http://stkorsgatan10.blogspot.com
Postat av: Anonym

Anna Ja det är fasikens fullrulle för jämnan. Hoppas på att saker och ting lugnar ner sig lite när jag går på skift nästa vecka - att jobba dagtid och vara hemma em/kväll med min familj kommer vara ovärderligt! :)

2010-09-30 @ 11:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu