Nakna kocken

Vi har under Aimees första år haft det ganska kämpigt med ekonomin, en mammaledig och en student = inte mycket pengar.
Vi har gått runt, ätit bra mat och har till och från unnat oss att äta ute, ett enstaka nytt klädesplagg och liknande. Men mer än så har det inte blivit.

Nu har ju jag fått fast jobb(och har ju jobbat heltid under hela sommaren) så ekonomin har helt plötligt blivit mycket bättre. I våra ögon är vi stenrika nu för fan! haha Även om min lön inte alls är hög eller på 100%.
Hur som helst... När man ser att man har lite mer pengar så blir ens utgifter helt plötsligt också fler och högre, kostnadsmässigt! Fattar inte varför! ;)

Vi passar på att under ett par månader köpa nytt(läs: unna oss och njuta utan att tänka till tusen gånger innan kortet dras) till lägenheten, rusta upp våra garderober och nu har vi också känt att Aimees leksakslåda som till 90% består av skallror och andra babyleksaker, behöver ett "lyft". En liten tjej som igår blev hela 1år och tre månader behöver lite utmaningar och mer lek i sitt rum.


Så jag slog till på en spis!! :D En jättestor spis och hon leker med den varje dag! Den är nedsatt från 689:- till 399:- hos LEKMER! Passa på säger jag. 


 

Köpte även en liten plastservis som ockå används flitigt av den unga damen. Mest är det pusselbitssoppa som hon lagar till i sin kanna ♥

Kommentarer
Postat av: farmor

pysmys att bli bjuden på fika nu<3<3<3

2010-09-28 @ 12:48:04
Postat av: Anna

Vilka fina saker till Aimee! Tänk att det aldrig går ur tiden, liknande spis och plastservis hade jag för ca 30år sen, tror t om att det finns kvar(mina föräldrar verkar ha sparat precis allt!).

2010-09-28 @ 16:59:32
URL: http://stkorsgatan10.blogspot.com
Postat av: Catarina

Vet du vad.

Vad tycker hon om att leka med?

Musse har så sjukt mycket leksaker att vi knappt vet vart vi ska göra av allt. Och vi är precis på vippen att rensa. Istället för att göra oss av med grejerna så ger jag gärna bort dom till Aimee.

Är det något speciellt jag ska lägga åt sidan som hon tycker om.

2010-09-29 @ 05:47:58
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Sara-Louise

Hej, beställde en till Lilly nu, tack för tipset! Betalar jag den när jag hämtar ut den? Fattade inte riktigt...van att kunna betala med kortet direkt liksom...Kram

2010-09-29 @ 12:21:48
Postat av: Angelica

Farmor - Aimee hälsar att du är välkommen när du vill på teparty! :)



Anna - Det är en klassiker som de flesta av oss halft tror jag! Underbart!



Catarina - Jag har lagt en kommentar i din blogg som svar :)



Sara-Louise - Vi betalade genom vår internetbank, så var det bara att plocka ut den på posten sen. Tror att man kan ta postförskott och betala vid uthämtning eller faktura. Varsågod för tipset och hoppas Lilly kommer tycka om den lika mycket som Aimee!! :)

2010-09-29 @ 13:21:45
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: Sara-Louise

...så ville jag också betala men det ville sig inte...jag hoppas det också! :)

2010-09-29 @ 14:49:38
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Har oxå sneglat på den spisen och funderat på om man ska slå till....

2010-10-03 @ 18:22:23
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu