Utveckling....

Jag kan ibland inte förstå att den lilla människan som springer omkring härhemma kommer från mig, från min kropp! Att den lilla människan liksom är en del av mig och mina gener.
Men det känns fantastiskt! Även om jag stundtals önskar att jag väntat med barn nu när jag vet hur mycket tid och energi som det tar från mig. Och nu när jag vet hur jobbigt det ibland känns med allt ansvar på mina axlar, ansvar om att hon ska må bra, vara frisk, vara glad, ha kläder och mat i magen. Det där jävla ansvaret som innebär att jag inte bara kan släppa allt och bara vara i flera dagar - utan förpliktelser....


Nu sitter hon här bredvid och äter lite kex(smörgåsrån är fortfarande kex för henne, yes!) med skinkost på. "mmmm" säger hon och flinar. 
Mitt älskade barn! Min älskade lilla människa som jag fött! Helt galet, vem hade vetat detta för några år sen? Inte någon av mina vänner kan jag tro. Tom idag är det vissa som inte förstår tror jag. Men så är det. Inte lätt att förstå någonting man inte varit med om. Och det förstår jag. Så jag låter det vara och hoppas lite inombords att det kan förstås om några år när kanske är i samma läge som jag är. Men då kommer jag finnas här som stöd, om det skulle viljas förstås. 


Hur som ... en massa förmiddagsbabbel och flumm från min sida. Fortfarande mycket här hemma och i skallen. Svårt att fokusera och komma till ro, men vi jobbar på't! Ikväll tar vi pause från allt och går på grillfest hos min svägerska för att även träffa Aimees sysslingar och fantastiska föräldrar! 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu