Det där med pengar...

... på fredag får jag lön. TACKGODEGUD! hahaha Hur kommer det sig, att oavsett hur stor lön man har - så är den jävligt uppskattad när den kommer? Kanske är det för att man får utgifter efter storleken på lönen... Så är det iaf för oss.

När jag var hemma med havandeskapspeng och med föräldrapeng fick jag ut 4000-6000kr/månaden. Och Jocke med sin lilla studenpeng på det = inte mycket till inkomst. Men då kunde vi inte heller köpa kläder, inredning eller dyr mat. Vi kunde inte heller åka iväg och göra saker som kostade pengar. Sen jobbade jag extra för att få in mer pengar till oss, men då var vi dumma och drog ner på fp-dagar... haha. När Jocke var pappaledig, så jobbade jag heltid på förra jobbet så då var det bra hemma, men blev uppsagd så vi fick snåla ifall jag inte skulle finna nytt jobb....
Nu när jag höjt mig till en månadslön på 15000kr(före skatt!) så känner jag mig ju rik, även om min lön räknas till lågavlönade. (eller har jag fel...??) För mig är den högre än vad jag fick förut, så jag är nöjd och skaffar mig utgifter därefter också.


Men nu börjar vi drömma lite här hemma, för snart tas det examen för Älsklingen = inkomsthöjning. När han får ett jobb alltså. Och även om han får ett lågavlönat jobb så kommer han ju inte gå under dagens studentpeng på 8000kr/månaden! haha
FAN VAD NAJS det kommer bli!!!

Och om det tar längre tid för honom att få jobb, så har vi Nästan 200dagar(hälften är garantidagar) kvar att ta ut på föräldrapeng :) "Den som spar han har".
Förhoppningen är ju självklart att dessa ska sparas till senare för att kunna ta ut längre semestrar, ha långledigt vid jul och liknande.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu