Rädsla

Jag är rädd för att misslyckas.
Jag är rädd för att andra se mig som ett misslyckande och skratta åt mig.

Jag vet att det inte fanns folk som inte trodde(inte tror?) på mig och min dröm om att bli egen företagare. Att det är dom som är skeptiska till "min" idé om att starta Angelicas Cupcakes. Och det gör mig rädd att de ska ha rätt....


Det är på väg att bli verklighet nu. Jag är registrerad företagare, jag innehar F-skattsedel och jag har nu fått en lokal. Beställningar kommer in, även om de än så länge är i mindre skalor. Det är en början. Men jag är ändå rädd. "Tänk om" finns alltid i bakhuvudet och jag har lätt att slå ner mig själv. Konkurrensen är stenhård och den finns i många små vrår i hushåll, så hur ska jag visa mig annorlunda, nytänkande och speciell?


Jag gör unika och personliga bakverk. Jag utvecklas och blir bättre för varje dag. Och framför allt, jag tror på mig själv även om jag ibland är rädd.
Har du några tips för mig? Har du kanske en kommande födelsedag, fest, bröllop, dop, arbetsplatsträff eller liknande som du vill ha bakverk till? Eller vill du baka tårta själv, men behöver några dekorationer att ställa på?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror att det är sunt att vara lite rädd ibland. Jag läser din blogg och ser där vilka fina saker du gör. Fortsätt att vara bara du och gör det du brinner för så ska du sr att det blir toppen:) jag tror på dig å då känner jag dig bara genom bloggen egentligen:) hör av mig så fort det vankas tillställning!! kram Jenny ( Jolines mamma om du kommer ihåg mig)

2011-04-08 @ 14:33:06
URL: http://yoymivida.blogg.se/
Postat av: anette

Glöm inte bort att DU är stark...

Glöm inte bort att DU är modig...

Glöm inte bort att DU är värdefull för ingen annan är som DU.



Var stolt över dig själv och ditt företag, det är DU som har skapat det och om det inte skulle funka så har DU iallafall försökt, det är inte många som vågar satsa.

Jag tror på dig och din passion.

Kram Anette

2011-04-08 @ 18:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu