Mitt jobb

Jag är tågstädare. Och samtidigt, sen september, gruppledare i Linköping. Så jag har mer än bara städning och resultat att tänka på när jag är på jobbet. Men jag älskar det! Jag lär mig saker varje dag, utvecklas och förändras.

Nu på söndag ändras allas scheman igen. För på vår arbetsplats styr vår kund hur mycket/lite vi kommer få jobba under vissa perioder tyvärr. Kunden är SJ och det är lite dom som bestämmer hur tågen ska gå, vart tågen ska gå, när tågen ska gå och hur mycket/lite städning som ska ske. Nu på söndag kommer en ny tågtidtabell, vilket resulterar i andra tider för oss som städar. Detta är ingenting som jag har möjlighet att ändra på. Tyvärr.

Tidigare har jag aldrig lagt scheman. Jag har aldrig bestämt vilka tider personal ska jobba på, hur många procent någon ska få jobba, vem som ska få gå på timmar/schema eller vilka som ska få gå på vilken vecka.
Men denna månad fick jag chansen att göra schema för storhelgen som kommer med jul och nyår- för då åker tågen lite annorlunda än vanliga dagar. Från tåglistor med de tider som tågen kommer och åker och vilken typ av städning som ska göras, har jag att ihop tider som kan skilja sig från ursprungsschemat. Samt tider som skulle bemannas upp av icke-schemalagd personal. Utifrån allas tidigare tider så har jag gjort mitt allra yttersta för att ge första tjing till de som bara jobbar på timmar, men även gett chansen till alla anställda att hoppa in extra. Och nu är alla tider bemannade och personal har godkänt eventuella ändringar.
Jag är nöjd och så glad över att mina kollegor är grymma som ställer upp, hoppar in extra och framför allt VILL jobba! För nej, jag har inte tvingat någon. Jag har inte bestämt och gjort klart utan godkännande av den som ska jobba. Och hade ingen velat jobba någon av de obemannade tiderna hade jag som gruppledare gjort det. Inga konstigheter.


Det är nu också godkänt av mina chefer och ska läggas in i systemet :)
Vilka lärorika och utvecklande veckor!! Var ju i Stockholm tis-ons och det vill jag fortsätta med till och från. Komma iväg och lära sig mera om mitt jobb och hur andra städer har det på sina bangårdar, kontor och förråd.

Och utanför hotellet hittade jag ju bästa bilen för mig ;) hahahaha

Kommentarer
Postat av: svärmor

du är duktig =D

2011-12-09 @ 15:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu