Utveckling

Aimees utveckling från bebis mot barn har gått fort. Nästan för fort!! Och det märks mer och mer för varje dag som går att det är en liten människa som jag skapat och som jag får privilegiet att forma.
Och det ju just därför som jag blir så engagerad och är intresserad av allt som har med uppfostran att göra. Och som de flesta föräldrar så är jag ju så stolt över min dotter och hur hon är som person = VÅR förtjänst! För visst kan man väl få ge sig en klapp på axeln då det i grunden är jag och min älskling som formar, uppfostrar och guidar Aimee till att bli den hon är/ska bli.



De senaste 2-4veckorna har hon verkligen visat hur hon "vuxit till sig". Det sägs ifrån på ett annat sätt och hon har en lite starkare vilja än tidigare. Hon trotsar lite mer genom att gråta och det pillas på allt för att kolla vad man får och inte får göra. Men samtidigt så visar hon hur duktig hon är på att lyssna, förstå och göra som hon blir tillsagd.

Även på förskolan ser de en liten skillnad, då hon börjar säga ifrån till de större barnen om de tar någonting från henne. Hon har nu insett att hon får faktiskt behålla någonting som hon lekt med först, att hon inte säga "tack tack" och ge bort allt hon håller i.
Vilket är bra, för annars blir det ju lätt att hon alltid är den som delar med sig och sitter tyst medan de andra styr.


Sen har hon ju fått TRE kindtänder inom loppet av en vecka typ! Den fjärde är på väg och gör ont. "Ajaj" säger hon tittsomtätt.... Annars så visar hon gärna upp sitt tandfyllda gap med ett vrål eller fejkat gapskratt. Så som hennes mamma gör.
För jodå, det är mig hon är mest lik till personlighet tror jag. Pratglad, framåt och galenpanna som vill stå i centrum ;) Så det är bra att vi har sambo- & pappaJocke som kan ta ner oss på jorden och få oss lugna. ♥

Jag kan inte fatta att min lilla gris ska bli två år iår. Att det för två år sen var fullt upp med graviditet! Tänk vad tiden rullar på. And I love it!!


Vad gör du mamma? Får jag kolla?

Kommentarer
Postat av: Anna R

Härligaste busungen någonsin! Ni har och gör verkligen ett fantastiskt jobb med henne! Det ska ni båda veta:)

2011-02-16 @ 21:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu