Jobbigt med mitt ?

Jag fick frågan av Anna; "Vad gör dig mest irriterad när du ska städa? Vad är det värsta äckelpottor till folk lämnar efter sig?"


Alltså, först och främst så måste jag tyvärr berätta för er att ALLA som åker tåg är skitiga idioter ;)
Okej, jag överdriver men det är lite så det känns ibland. Människor som går utanför sitt egna hem tappar respekten för allt och lämnar kvar skräp på de mest dumma ställena.

VÄRST är när de ätit nötter, kex, knäckebröd, weinerbröd, kanelbullar med pärlsocker, chips eller liknande och SMULAR NER hela säten, golv och fönsterbrädor. Hur äter dessa människor sånt hemma egentligen? Tänker de aldrig att kanske man ska försöka hålla sig över bordet och sen "skrapa" ner smulorna i skräppåsen??

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Annars tycker jag det är fruktansvärt irriterande med;
* Idioter som kämpar hårt under sin resa med att gömma skräp bakom/under/mellan säten.
* Puckon som tryckt ner alldeles för stort skräp i alldeles för små papperkorgar.
* Snuskon som slänger snus eller tuggumin på golvet.
* Senila människor som glömmer inte bara ett paraply eller en påse utan stora resväskor eller tavlor.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

TOALETTERNA ÄR ETT KAPITEL I SIG.
* SPOLA gärna efter ett toalettbesök. Och jo, det går att göra under hela resans gång SAMT när tåget står still! Och nej, det hamnar inte på spåret utan i en tank i tåget.
* Ska du kräkas, gör det gärna i toalettstolen(och SPOLA efter dig) - inte på vägger, i taket(hur lyckas du med det?), i papperskorgen eller i handfatet.
* Det är okej att bajsa även i en offentlig toalett och som sagt i toalettstolen och ingen annanstans, men snälla SPOLA efter dig.
* Om du har ett par byxor som du inte vill ha kvar - lägg gärna dessa i en papperskorg då vi städare kan slänga dessa åt dig. Du bör alltså inte försöka dig på att SPOLA ner dessa i toaletten....


♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Saker jag varit med om;
* Den värsta stanken jag känt var för några år sedan då en toaletttank gått sönder och all skit runnit ut i den tågkupén....
* Den jobbigaste värmen var under en sommar när ett tågs AC gått sönder och ingen luft över huvudtaget hade kommit in eller ut ur tåget(förutom vid de korta stoppen på stationerna på vägen) en resa från Gävle till Linköping...
* Det konstigaste hittegodset har jag själv inte hittat, utan en "kollega" på Ötraf som hittade en kälke/spark inlåst på en tågtoalett i vintras....
* Det ondaste jag fått i min rygg var under slutet på graviditeten när jag fick städa ett X2000 själv, ca 6 125literssäckar hade jag fått ihop och det fick även bli mitt sista arbetspass...
* Det läskigaste har bland annat varit en brand i en container på bangården och när en full kvinna glömts kvar på tåget en natt....
Kommentarer
Postat av: Anna

Käre värld och allt annat! Du är en tapper kvinna som sliter hårt för din lön du! Kräkorna på diverse platser skulle nog va det allra värsta för mig om jag hade ditt jobb, huuuuh för kräks.

2011-06-06 @ 19:04:11
URL: http://stkorsgatan10.blogspot.com
Postat av: Angelica

Anna TACK för dina fina ord! hahaha kräks är inte mitt största problem, har liksom blivit lite utav en vana - är nästan lite immun ;)

Finns ju massor mer att berätta, men det kan vi ta en annan gång!

2011-06-06 @ 20:06:47
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: anette

haha...herregud. VARFÖR vill man spola ner ett par byxor i toaletten???? Vilka idioter det finns.

Du skulle bara veta vad min kollega hittade bakom speglarna i provrummet på mitt jobb?! Ett par stringtrosor helt nerbajsade....av en kille!!!

Gaaaaa....vidrigt

2011-06-07 @ 10:28:42
Postat av: Angelica

Anette det är helt sjukt jag vet! En av mina kollegor tog en kniv och försökte skära loss dom, men de satt som berget däri... hahaha



Nej fy fan vad äckligt!!! Känns nästan ännu äckligare att finna sånt hos er.. Jag har ju ändå ett sånt yrke som "får ta det" ;)

2011-06-07 @ 10:44:01
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu