Jag är så lycklig

Jag är så lycklig.
Jag är så lycklig, måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag.
Jag är så lycklig.
Jag är så lycklig.
Jag är så lycklig hela långa veckan ut!

- Aimees favoritlåt som Tommy sjunger i "På rymmen med Pippi Långstump

Skulle ju gärna vilja säga att fallet är så, men nej - jag är som vilken dödlig svensson som helst med mina ups&downs ;)
Mest upp dock! Speciellt nu när jag känner att våren faktiskt är här.
Gruset sopas upp från gatorna, blommor smyger upp i rabatter, solen skiner, fåglar kvittrar, vi har ställt fram klockan och det vankas många fina festligheter.

En annan sak som visar att våren är här, är att förkylningarna kommer och går. Detta medför förskylningsastma för grisen och då behövs medicin. Inga problem för henne dock! Hon säger till när hon vill ha den och klappar stolt händerna efteråt ♥




En sak till.....

I maj ska jag på mitt första bröllop! (Om vi räknar bort mina föräldrars som jag själv inte minns) Längtar massor! Dels för att det ska bli så härligt att få se min vän få gifta sig, och för att jag ska göra min största beställning någonsin. :) Bröllopstårtan är det jag som ska göra och det ska bli så spännande. Längtar tills det är min tur också om jag får vara ärlig. hahaa


Kommentarer
Postat av: Catarina Sjöqvist

Ja jösses. Just idag har jag besökt barnkliniken med musse. Hans hemska infektionsastma gjorde sig påmind efter nästan 4 månaders frånvaro. Vi hade tillochmed lite smått vågat tänka att kanske, kanske, kanske var den bortväxt. Men icke. Idag slog den till med råge. Tre inhalationer, betapred och kontroll. Ungen hade bara 70% syresättning när vi kom upp. Riktigt risig.



Men hörrö, vilken inhalator har ni? Den ni har måste vara den gamla. Musse har en vortex med en liten anka på själv masken. Den är mycket, mycket bättre. och den ser framför allt bra mycket mer barnvänlig ut. En sådan skulle ni ju ha.

2011-03-31 @ 17:59:55
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Angelica

Catarina Vad hemskt att vara tvungna att fara till akuten!! Kan inte tänka mig rädslan... :( Hoppas han mår bättre snart!



Vet inte vilka olika sorter som finns. Men den vi har fungerar bra nu :) Hon säger självmant till när hon vill ha medicin och håller den själv mot ansiktet. Duktiga grisen har nog kopplat att den inte är farlig, utan att den hjälper henne mot den onda hostan.

2011-03-31 @ 18:42:42
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu