Pratkvarn


Mammas fisegris pratar snart hål i öronen på oss här hemma ;)

Det är härligt att höra hennes utrop och roliga uttalanden varje dag. Men roligast är nog när hon säger saker som hon hört oss vuxna säga....
När hon spiller ut mjölk eller liknande; "nejnejnejnej"
När någonting ramlar eller liknande; "ojojojoj"
När hon bäddar ner dockan i vagnen; "såja såja"
Oftast har hon så roliga tonlägen på det hon säger att det liksom passar så bra in på händelsen som uttalandet kommer till.

Det är mycket jag inte har en susning om vad hon menar eller försöker säga. Inte ens när man frågar och hon upprepar exakt samma en miljon gånger.... Men ibland så förstår jag precis. Och det gör mig varm i hela kroppen. Tänk att förstå vad hon vill! Det känns ju som nyss då hon till varje sekund var tvungen att vara i min famn, annars skrek hon sig blå. min lilal bebbe. Nu är hon självgående och säger vad hon vill(oftast).

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för din kommentar, det värmde!

Idioter som tror sig få skriva vad somhelst bara för man har en blogg. Nej, det är inte ok.

Hon hade mer än gärna fått säga det öga till öga men då kan jag lova att jag hade ätit upp henne levande och sedan spottat ut henne!



Ha en FAB dag!

KRAM

2011-03-14 @ 11:47:17
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: svärmor

Ja nog kommer det en massa ord, vet inte vem hon är lik.....jasså, var ett ord vi fick höra i helgen =D helt underbart när de små öppnar munnen <3

2011-03-14 @ 17:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu