Musikaliskt underbarn

Jag måste ha ett supermusikaliskt barn! ;) Eller så är hon bara väldigt glad i musik och att sjunga. Som de flesta ungarna kanske är. Men eftersom att jag inte har så många andra barn än Aimee, så blir det svårt att hitta något att jämföra med.

Ungen kan nu iaf många låtar och har äntligen många favoriter(lätt att det blir lite tjatigt här hemma annars) och idag fick jag höra henne sitta alldeles själv och sjunga blinka lilla stjärna.
"Binka lilla stjärna däj. Huj ja undja va du äj"
HUR GRYM är hon inte när hon kan så mycket i följd av låten?? Annars brukar hon ju kunna ett ord i en fras eller två ord i en hel låt. :) Blev så stolt över grisen att jag nästan grät.





Annars är favoriterna;
Björnen sover - för den är lugn ända till slutet då vi jagar upp oss och busar.
Opp o ner - en låt från emil där allt är uppochner(alla andra låtar i emil uppskattas också) :)
Vart bor du lilla råtta - Här kan hon alla slut ord, råtta, hatt, åtta, katt etc.
Här kommer pippi långstrump - allt från Pippi är kul.
Baka baka liten kaka - här är det rörelserna som är kul.
Vart är tummen - även här är rörelserna roligast.

Sen tycker hon annars om att bara gå omkring och sjunga olika melodier från diverse Astrid Lindgren filmer.
Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har av mitt yrke sätt och förstått att barn har nästan lättare att lära sej att sjunga än att prata..eller hur man ska beskriva det..dom tar in låtar bättre helt enkelt...vet barn som inte pratar ett ord på svenska men sjunger lilla snigel nästan rakt igenom =)...

2011-05-27 @ 09:04:33
Postat av: Nicke

namnet försvann tydligen men ja nu står de nog =)

2011-05-27 @ 09:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu