Nej! Inte på mig!

Aimee har börjat sätta ner foten och säga ifrån när hon inte vill. Och detta gäller inte bara trots, utan också hennes sätt att sätta sina gränser för vad hon tycker är okej vid exempelvis lek och bus.
Detta tycker jag är otroligt bra och jag blir så stolt över henne!

Nu gäller det bara för oss som föräldrar att respektera hennes utrop "Nej. Inte på mig." - Och genast sluta kittla henne eller liknande. För ett nej är ett nej. Oavsett vad det handlar om.





" Jag vill inte är viktigt. Det är viktigt att barn lär sig att de styr över sina kroppar och att deras nej respekteras. Om inte det sker, hur ska vi då förvänta oss att de växer upp till vuxna som respekterar andras nej?"
- Lady Dahmer skriver det så bra i
detta inlägg, även om det handlar om en annan grej.




Kommentarer
Postat av: Lisa

Sv: Ha ha lite skryt är det allt men jag är förbaskat stolt över mina barn. Precis som alla andra föräldrar. Så jag kan inte förstå var vissa ska ta illa vid sig att jag är stolt över mina barn??!!



KRAM

2011-05-17 @ 18:27:46
URL: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu