Spontant

Igår for vi till IKEA för att handla "lite" smått. Eftersom att vår bil fortfarande är på verkstan fick vi låna svärisarnas bil(vilket vi är vana vid ändå. haha) så vi får dit och fick erbjudande om att lämna grisen där och shoppa i lugn och ro.... TAGET! Behöver nog inte ens nämna hur skönt det var ;)
Efteråt for vi tillbaka för en fika och mys. Och som vanligt blev det lite sent, men till skillnad från andra kvällar så gick barnet och la sig för att sova över. Lite spontant och oväntat blev vi barnfria när vi for hem och kunde då sova i lugn och ro hela natten.

Vaknade av telefonen som ringde kl.11.00!!! Ja, här har vi inga problem att sova tills vi blir väckta. Barnet blev tillbakalämnat och vi bakade scones och hade en mysig brunch i köket.
Resten av dagen har bestått av att sätta upp hyllor och tavlor, städa, ställa ut ljus, sätta ihop julstjärnor och piffa hemmet.
Och jag har hunnit med bakning och matlagning. En bra lördag helt enkelt.
Imorgon är det första advent för de troll som bor under en sten i skogen som kanske missat det ;) Här hos oss bjuder vi på adventsfika och "secret-santa-lottning".
Jockes familj har som tradition att lotta var sitt namn att ge julklapp till - istället för att alla ska ge alla varsin julklapp och göra av med massor av pengar. Barnen är dock inte inräknade i detta lotteri - utan får obegränsat med klappar ;) En bra tradition tycker jag.


Hur gör ni med julklappar?

Kommentarer
Postat av: anette

Nästan alla som jag känner gör som ni med klapparna. lottar och sen delar ut.

Jag däremot gör inte det. Jag älskar att ge bort fina julklappar och köper lite mer än jag borde. Dock inga dyra saker men alla familjmedlemmar får ca 3-4 saker var. vi är bara 5st så det går ju ingen nöd på min plånbok.

Minstingen i familjen (systersonen på 8år) får dock lite mer.

Jag tycker att er tradition är super och jag tror att vi kommer gå in på den snart med, då vi har pratat om att göra så...jag ska bara lära mig att shoppa mindre.

Trevlig första advent.

Kram Anette

2011-11-27 @ 10:26:17
Postat av: Angelica

Anette Vilken fin människa du är som bryr dig och vill dela med dig! :)

2011-11-29 @ 22:16:17
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu