Städtag

Idag är en sån dag som man egentligen skulle varit ute i skogen. Vi har dock varit dåliga och istället varit inne och tagit igen på lite vårstädning. Barnet har inte varit på topp och jag känner mig utarbetad. Jobbet är så himla kul, men samtidigt så äter det upp mugg tillochfrån...
Samtidigt tänker jag mer eller mindre på bakprogrammet hela tiden. Kommer jag med eller inte? Vad ska jag göra om jag faktiskt kommer med? Vad har jag att vänta mig av denna sommar och semester?


Jag är trött. Jag är så jävla trött i kropp och knopp. Beroende på hur saker och ting visar sig ska det bli förändring i livet.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Tro mig när jag säger det. Jag har gjort det som du gör två ggr nu. Gett allt. Hela min själ och kraft för två bolag. Jag tyckte det var så otroligt roligt. Jag brann för det. Tillslut insåg jag dock att det inte var värt det. Tillslut insåg jag att mina ambitioner och drömmar gick ut över den tid som egentligen var Musses. Jag gjorde inte det medvetet men när man är mitt i det som man så länge velat och kämpat för då ser man inte alla dom där små sakerna som faktiskt drabbar dom. Jag vet inte hur du har det. Men för min del var det många telefonsamtal många timmar framför datorn även hemma. Många gånger fick jag be Musse att kliva åt sidan för att jag "bara" skulle ta det där samtalet..eller "bara" göra det där snabba ärendet vid datorn. Och hur mkt det än resulterar och ger på månadslönen så tyckte jag inte det var värt det. Jag fick kliva undan, jag bestämde mig för att när han är så liten så ska han få hela mitt hjärta. Inte en sönderstressad, lättirriterad morsa som somnar så fort hon sätter sig ner, som inte orkar. Jag hoppas att det inte är så för dig. Men ta mitt råd och var tuff tillbaks mot din arbetsgivare. Det är så ofantligt lätt att bli utnyttjad. Och tro mig när jag säger att dom vet precis hur dom ska göra för att du ska orka fortsätta ett litet tag till. Du MÅSTE hitta en balans, det är så sjukt viktigt. Man vill visa allt man kan, allt man vill och man gör det också. Men du måste komma fram till själv till vilket pris du är beredd att göra det. Jag tror jag bestämde mig minst 50 ggr för att säga stopp, att det dom krävde av mig inte var rimligt. Att det var jag som hade satt dom ribborna visste jag ju, men nu gällde det för mig att erkänna för dom att det inte höll. Men varje gång jag klev in till min chef för att säga det så lyckade dom få mig att tänka om. Varenda gång jag gick därifrån så kände jag mig upplyft, stark och bäst på det jag höll på med. Och så orkade jag ett tag till.

Gör inte samma sak.

Lyssna på dig själv och ställ motkrav till din arbetsgivare. Glöm inte bort Angelika.

Det kommer en tid då det inte är spännande och nytt längre. Du måste orka då också. På ett sunt sätt.

Inte på mitt sätt. jag jobbade ut mig själv istället.



Ta hand om dig och även fast jag vet att du är fullt medveten om det så säger jag det ändå. Den tid du har med Aimee nu kommer inte tillbaka.



Stor kram.



2012-05-01 @ 20:17:15
Postat av: Angelica

Catarina. Vad gulligt du är med din omtanke!! :) Tack för stödet.

Men jag har inte för mycket att göra på jobbet i sig och har lärt mig att avlasta mig själv genom att säga nej och att vidarebefordra till min chef då jag egentligen inte har ansvar över en del jag fixar. Skriver upp all övertid jag lägger på jobbet, det gör jag utan problem ;)



Just nu är det mer att jag jobbar 100% sen februari och efter tre månader känner jag att det var "mycket skönare" att bara jobba 75-80% iochmed att man hade mer tid över på eftermiddagarna och jag var ledig fredagar.

Och det här med bakprogrammet är ju en stressfaktor helt i egen klass, så ska bli skönt att bara få ett besked. Oavsett vilken typ av besked det blir. haha



Som jag skriver i inlägget, vi får se hur det blir sen ;) Kram på dig och familjen!!

2012-05-01 @ 21:58:30
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu