Angående kroppsformer

Ska man tycka synd om någon som är stor och har svårt att hitta kläder? Nej. Det tycker inte jag. Visst finns det sjukdomar/mediciner och liknande som kan vara en avgörande faktor till någon som är stor. MEN de flesta kan göra någonting åt det.

Jag menar inte att man ska banta, få anorexia och gråta över det. Inte att byta ut ett matmissbruk mot ett annat. Utan bli hälsosammare, motionera och arbeta med sitt inre. Mår man inte bra inne, då syns det utanpå också. Sen om ditt sjukainre har gjort dig skelettsmal eller fetmastor, det spelar ingen roll... Ingen av de kroppsformerna är hälsosamma. Varesig för dig själv eller för dina nära. 

Det finns ingen annan än du själv som kan göra någonting åt dig, ditt liv och din kropp. Sen om just du behöver ett gymkort med personlig tränare, en psykolog eller en bra kokbok, det spelar ingen roll. Det är fortfarande du som bär på ditt liv i dina händer.



Att komma med dåliga ursäkter som:
"Jag har inte råd" - det finns billig, bra hälsosam mat. Promenader, situps, armhävningar och knäböj är gratis.
"Jag har inte tid." - prioritera bort saker som inte ger något som serier på tv, gå upp en timma tidigare på morgonen eller stäng av datorn ett par dagar.
"Jag har inga bra recept" - sök på hälsosamma recept på google så ska du allt se minst 200träffar.
Ditt liv ska inte handla om vad som är jobbigt, tråkigt och ger dig ångest. Ge dig själv möjligheter istället för begränsningar. 


Jag gick upp 26kg under min graviditet. Ser nu ut som en jävla klump med gigantiska bröst, hängbuk och celluliter ända ner till vaderna. Jag har fått bristningar på bröst, mage, höfter, lår, knäväck och armar....  MEN jag har ingen annan än migsjälv att skylla och det finns ingen annan än jag själv som kan motionera och träna för att komma i någonlunda form igen... eller hur?
Så visst tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att jag inte längre finner kläder där jag tidigare shoppat, men då ställer jag mig inte och skriker ut om diskriminering, nej.... jag tar tag i mitt liv och gör någonting åt saken. Det är inte Lindex eller H&Ms fel att jag är ett fetto som inte kommer i en stl 36-38 längre.
Kommentarer
Postat av: svärmor

men trots allt...är du söt och gullig i alla fall =)

2009-11-13 @ 13:11:06
Postat av: Anette

Gud så bra sagt, helt rätt. Det är upp till var och en att ta hand om sig.

Jag försöker att gå upp i vikt, har en sjukdom som gör att jag rasar i vikt, nu har jag den under kontroll men MÅSTE träna för att bygga muskler.

Jag är 30år och väger 47kg, det är inte normalt. Jag ska upp till ca 55kg i bara muskler.

Alla ska ta hand om sig själva, det är ju trots allt kroppen som håller oss levande, dags att ta hand om den.

Bra tips på träning/mat.

kram

2009-11-14 @ 12:25:46
Postat av: Sofie - mamma till Casper

Du har ju så rätt...



Man kan inte skylla sitt liv, sina misstag, sin hälsa på ngn annan än sig själv. Man har ett eget ansvar för saker och ting...

2009-11-17 @ 16:01:47
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu