Äta själv kan jag nu

Ibland så blir jag så förvånad över hur stor min tjej blivit, om man jämför med några månader sen när hon bara låg på sin filt och inte gjorde något. När man fick hålla henne i famnen hela tiden för att hon inte kunde sitta själv. Då hon hade stöd med handdukar i matstolen...

Nu grejar hon hela tiden! Visserligen kryper hon inte eller ålar sig, men det gör mig inget! Då vet jag vart hon håller hus ;)
Men nu har hon mer och mer visat intresse för att pilla med maten och äta själv med händerna och skeden. Så ok, mamma kladdrädd gav med sig och ställde tallriken med mosat äpple framför ungen.....

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alfva

Visst är det härligt att skura hela köket efter en måltid? :) Här hemma bor en matvägrare som i stort sett bara äter om hon själv får stoppa in i munnen, vilket resulterar i att man måste städa hela tiden....

2010-02-09 @ 11:02:44
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Tant Ulrika

Stämmer..att tiden går fort, för fort! Vips har bäbisarna blitt stor..bara sådär :)



Ny spännande tävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_09.html



..i samarbete med en finfin inredningsbutik =)



Kram

2010-02-09 @ 12:20:07
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu