Dåligt samvete?

Jag har inte dåligt samvete när jag behöver egentid. Tror dessutom att ungen tycker om det till och från också... ;)  

Egentid för mig är så viktigt att jag skulle GO BANANAZ bara inom några dagar om jag inte fick den. Att få andas ut, ta god tid på mig(vid matintag, dusch, klädprovning,bakning) eller för att ha kul som vuxen människa med andra vuxna människor.
Sällan kan man riktigt roa sig och slappna av när man har barn - om man nu inte har barnvakt/går iväg själv och lämnar ungen med sin pappa
.

Nu talar jag självfallet om mig själv, alla är vi olika.
Men som sagt, jag njuuuuuter som fan när det är tyst och lugnt här hemma. Eller om jag får gå på stan utan barnvagn och Aimee - hon pillar gärna på allt hon når i affären och vagn är inte möjligt att få in i vissa butiker.
Jag är och blir en så mycket bättre mamma när jag får vara mig själv för ett tag eller sitta och umgås med andra vuxna i lugn och ro. :)  Sen om det är en gång på en vecka, eller lite varje dag en annan vecka - det spelar inte så stor roll. Bara jag får lite andrum och egentid titt som tätt.
Bara lite tankar så här på natten efter jobbet...

Nu ska jag iaf sova efter att ha slösurfat lite i tystnaden och mörkret här hemma. Imorgon kommer svågerRobin över på fika och presenthämtning. Sen ska vi käka middag med min mormor, morfar, kusin och morbror! Lördagen kan ju inte bli annat än bra ♥



Aimee jobbar hårt med att lära sig klä på sig själv. Turen är på hennes sida ibland dock. :)

Kommentarer
Postat av: anette

Jag är exakt likadan.

Jag behöver vara ensam och bara va. Ligga i soffan, vila, läsa, baka bröd...vad som helst.

Just nu är min sambo i fjällen och kommer hem imorgon, jag har haft 4 underbara dagar med bara mig själv...men nog saknar jag honom ...lite ialla fall.

2011-03-19 @ 13:53:00
Postat av: Angelica

Anette Skönt att det finns fler som jag! ;) Klart man saknar sina fina när man är ifrån varandra också. :)

2011-03-20 @ 02:44:48
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu