Samsova

Inatt har vi samsovit, jag bar in Aimee till oss när vi skulle sova. Ja, ibland gör vi så när mamman i mig behöver få snusa på sin bebis. Och det behövde jag igår efter att sett det värsta klippet någonsin.
En 2åring blev påkörd och överkörd av en lastbil i Kina, på en marknad. Bilen stannar efter att ha kört över flickan för att sen köra vidare så att även bakhjulen kör över henne. Senare kommer en till bil och kör över henne, och efter det går 18(!!!!) människor förbi den blödande och sakta döende flickan på marken....... VART FINNS MÄNSKLIGHETEN I DESSA MÄNNISKOR?


Fy fan för barn som far illa.
Fy fan för att läsa om 4åringen som försvann och hittas mördad, kanske av ett annat barn.


Om någonting skulle hända... det finns inga ord. Jag mår illa....

Kommentarer
Postat av: Elin

Å fy fan vad hemskt! Jag vill INTE se det klippet! :(

2011-10-19 @ 21:34:22
URL: http://koiruliini.se
Postat av: Anonym

Jag tänkte bara berätta varför människorna traskar förbi... I Kina är många fattiga. De har inte råd att försäkra sig själva och sina barn. Om man tar ett barn utan försäkring till sjukhus, är det personen som kommer dit med henne som får betala för hela kalaset. De som bara går förbi vågar antagligen inte stanna, ifall inte barnet är försäkrat, kanske har de inte de pengar som behövs... Jättehemskt, jag vet! Kanske får Kina upp ögonen nu och ser hur snett detta är, vi får hoppas det!

2011-10-21 @ 20:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu