År 2009

Det finns ju ingenting på denna jord som kan toppa att jag blev mamma detta år. Att just jag födde det finaste. Så självklart är det ju det allra bästa som hände i mitt liv under 2009.
Annars så hände det massor av härliga saker.

Min lilla familj:
* Vi flyttade från tvåan i Vasastan till en 3,5a i Johannelund.
* 6månader av helvete(och många fina stunder) resulterade i en 7timmars förlossning. Och tre blev fyra.
* Vi skapade oss ett första gemensamt hem från start.
* Jag och min Älskade utvecklades, mognade och blev som på nyfödda i vårt förhållande. (vi jobbar hårt fortfarande)
* Älsklingen återgår till skolan och gör stordåd.
* Jag går från hårt arbetandes, normalstor kvinna till fet soffpotatis;)
* Jag lär mig göra mycket med endast en hand.
* Jag har varit utan cigg i över ett år och kommer fortsätta under resterande levnadsår också.

Mina vänner:
* Några är jag närmre än någonsin och några har jag glidit ifrån.
* Några flyttade hem och några flyttade bort.
* Många är numer studenter och kämpar på med läsögon, skrivarfingrar och sifferhjärnor.
* En visade sig ha en ängel vid sin sida när hon blev påkörd av en bil.
* Det är husköp, samboskap, förlovningar, föräldraskap och många fler vuxenpoäng på oss alla nuför tiden.  (det gillar vi)

Min familj och Älsklingens familj:
* Det var många större födelsedagar.
* Några åkte utomlands och fick ligga på en sandstrand i solen och några åkte på traditionell bilresa i Europa.
* Det var dop och bröllop kombinerat i en överraskning och vi blev gudföräldrar åt Aimees kusin.
* Uppbrott och försoning.
* Ett barn lärde sig att gå och ett annat att skriva.
* Sjukhusvistelser, ovisshet och sjukdomar.
* En lillebror med extrem tandställning som mer ser ut som ett tortyrredskap och en lillasyster som blev ett-år-kvar-till-myndig.


Jag kan inte säga att detta varit ett turbulent år egentligen, mer att jag blivit mer mogen och vuxit upp på ett sätt jag inte visste var möjligt. Och det är ingenting jag ogillar, tvärtom - jag omfamnar det och vill lära mig mer. Jag är glad för detta år och jag ångrar ingenting.
Till nästa år. 2010. Då lovar jag ingenting som jag inte kan hålla. ;)


Det absolut bästa med hela 2009
♥ Aimee Elvira Maria 090627 ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu