Svar till dig E!

Först och främst så kan jag säga det att jag inte tvingat henne till något och skulle aldrig göra det heller. Sen så är det så att barns smaklökar är väldigt känslliga och det är få saker som bebisar tycker är "gott" efter att ha ammat.
Bröstmjölk är väldigt sött och lent, medan palsternacka är väldigt beskt och inte alls så lent. = Hon tycker inte om.

Jag kommer ändå testa flera gånger. För om man inte testar flera gånger på saker som hon "inte tycker om", ja då kommer hon inte äta mycket senare i livet.
Kanske jag nästa gång testar tillsammans med potatis, när hon är precis nyvaken och hungrig. Men hur jag än kommer göra nästa gång, så kommer jag aldrig få för mig att tvinga henne. Hon får smaka några gånger och vill hon verkligen inte ha så behöver hon inte äta upp.
Kommentarer
Postat av: Johanna E

Det är ju det de flesta barn gör då å då när de testar nya smaker hehe det spottas o fräses, men det är så de lär känna nya smaker så! Man ska ju dessutom prova samma flera dagar/gånger i rad bara för de ska "lära sig" tycka om den nya smaken typ! =)



Det är ju liksom inte så att man sitter o tvingar i en hel barnmatsburk/matportion o barent kväljer o kväljer...



Min tjejja spotta´ o kväljde men nu (ett år senare)äter hon det mesta!



Som sagt lycka till med er spännande smakistid!

2009-11-16 @ 22:04:25
Postat av: Sofie - mamma till Casper

Du har så rätt så.. bara fortsätt som du gör..

Små barn har ju bara ammats och vet inte vad dom gillar eller inte.. Är en helt annan grej med mat ju både med konstistens och färg och allt..

Klart det blir fräsande och spottande men det rä bara att köra på ju :)

2009-11-18 @ 10:59:05
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu