Föräldraträff

Idag är det den tredje föräldraträffen genom BVC.
Det ska idag pratas om smakportioner och barnsäkerhet. Så jag hoppas på att dom som håller i dagens möte kommer tycka det är bra att jag tänkt helamma Aimee de första 6månaderna och då inte börja med smakportioner förns nästa år....
Sen hoppas jag även på att vi kommer få lära oss en HjärtochLungRäddning på en liten bebis, då jag tycker det innefattas inom barnsäkerhet.

Det är vad vi ska göra idag. Ingenting mer.
Har alltid "för mycket" jag MÅSTE göra... Orkar inte med det idag. Har jäkligt ont i halsen och är småsnorig varje morgon och kväll nu och huvudet känns som en enda stor degklump. Tror det var liiiiite spänningar som släppte i söndagskväll efter dopet. haha Då kunde vi slappna av ordentligt.




Förresten... Detta roade jag mig med härromkvällen =) Soooo Loooong Agooooo sen senaste dessa fick sig lite färg  ;)


Sphisticated Susanna by H&M

Kommentarer
Postat av: Catarina

Har dom inte ändrat rekommendationerna för smakportioner till 6 månader nu? Jag tror det var 4 månader förut. Men sen insåg dom nog att dom flesta som ammar faktiskt gör det fram till 6 månader, minst.

Inte för att det spelar någon större roll.

Jag tror nog, eller jag vet nog att dom inte alls kommer ha några invändningar mot att du tänkt helamma henne till 6 månader.



Min personliga åsikt är att man iaf ska börja vid 6 månader så man hinner vänja dom vid andra smaker, och så att dom när dom får tänder lär sig att tugga. Att dom dessutom tycker det är hemskt roligt och spännande att få äta annat gör ju det hela rätt roligt dessutom. Och för att dom ska få i sig mer vitaminer och liknande.



Musse propsar på att äta själv nu. Det är det nya.

Han blir precis galen om han inte får äta själv.

Kniper ihop munnen och vänder bort huvudet om jag håller i skeden. Han brukar få äta själv på helgerna, men är man på stan, förskolan eller har bråttom någonstans så är det inte det est smidiga att låta honom hållas. Det brukar krävas en genomgående rengöring efter såna "incidenter" =)



Va skönt att det fungerar så bra med amningen. Nu har flaskmatning inte vart något problem för oss. För det mesta känner jag att fördelarna väger över nackdelarna faktiskt. Men det finns ändå något i mig som känner lite besvikelse över att jag inte ammat. Och då menar jag bara för min egen del. Inte för att andra tycker man ska göra det, eller för att andra propsar på att det är bäst. Jag tycker bara det är så vacker på nåt vis.

2009-10-08 @ 13:53:53
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu