Youtube

Idag har det varit en mycket bra dag. igen.... Såååå skönt när dagarna bara rullar på utan stress, måsten och skrik. För det är nog det jobbigaste med Aimee. Hennes skrik. Spelar egentligen ingen roll varför... Känner mig kass och som världens sämsta mamma när tålamodet inte ens räcker till ett minsta skrik, blir direkt sur. Dumma mig!
Men jobbar på det! Att inte bli sur direkt alltså. Att inte tycka om hennes skrik kommer jag nog fortsätta med;) haha Men det är ju så sällan! Kanske därför....
Aja, idag har det iaf bara skrikits lite när mamma inte var tillräckligt snabb fram med tutten när Aimee var hungrig.

Så här mysigt hade iaf lilltösen när hon låg i Babygymet förut idag....

Kommentarer
Postat av: Catarina

Ååh, och du kommer få jobba på det lääänge =)

Barnskrik är väl bland det värsta som finns.

Och när inget hjälper blir man ju än mer uppstressad.

Vänta tills dom kommer på att dom faktiskt har en röst och när dom sätter igång och pröva sina gränser.

Vilka illvrål han lägger av Musse. För ingenting. Han slänger sig mot marken och bara vrålar. När han märker att jag inte "bryr" mig så tittar han tjurit upp emot mig och accepterar läget. Men jisses vilka vrål.



Du är iaf inte ensam om att tycka skriken är minst sagt jobbiga. Ibland sträcker tålamodet sig längre. Ibland orkar man ingenting.

Men gå iväg en stund då. Om så bara för 10 sekunder. Gå till ett annat rum, ta några djupa andetag. Och så tillbaks. Fortsätt så hur många gånger det än behövs. Det hjälper faktiskt.



Tror att det är superviktigt att lära sig behålla lugnet i alla lägen. Jag tror stenhårt på att det avspeglar sig i barnen så småningom.

2009-10-09 @ 09:56:32
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu