Böjveckseksem!!!

UPDATE! Jag har tydligen inte alls lyssnat på doktorn... Det heter BÖJVECKSEKSEM! hahaa
Så nu verkar jag ju helt bakom flötet i resten av inlägget ;)   (men den bjuder jag på)




Så har ungen fått blöjkantskseksem. Men inte vart som helst inte, nej tydligen kan ungar även få det på andra ställen än vid blöjan och kanten....
Vår lilla Aimee har det i knävecken, på benen, på magen etc... Inte kul alls. Små torra fläckar som vi föbrilt smörjer in. Som tur är, så tycker Aimee varken att de kliar eller gör ont.
Fick det idag iaf bekräftat att det var just detta när vi klämdes in på snabbesök på bvc. 

Annars har dagen bjudit på babycafé, bus, promenad med Malou&Stella, matlagning och tvättstugan. En precis lagom härlig dag, trots regn. :)


Längtar till fredag. Då är det Valborgsmässoafton och vi är barnfria. Mamma-Pappa-Mys hela kvällen utan speciella planer. Bara vi. Bara oss och kärlek. Såna kvällar blir det ju inte så ofta, detta kommer bli andra sen Aimee kom. Man tar dom gärna förgivet när man inte har barn, så vi kommer njuuuuuta!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha ha, ja jag är löjligt noga med mina naglar. Vet inte varför men är kanske för att jag alltid känner mig lite fin. Behöver inte sminka mig eller klä upp mig för att känna mig vardagssnygg =)

2010-04-28 @ 20:47:44
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Hella

Vad har skola med bantning att göra? Jag pratar om dryck/soppor piller eller liknande som gör att man tappar ett par kilo på en vecka eller två. Inget annat..

Varför är det inte okej att jag tycker som jag gör?

Måste jag tycka som du?



Jag tycker så här om detta och du tycker tvärt om? Varför diskutera? jag tänker inte ändra min åsikt och inte du heller så?

Jag tror stenhårt på att alla kan om de vill, och om man ändrar sitt liv tillräckligt (efter vad man behöver) då alla behöver olika mycke beroende på hur svårt man har att minska i vikt och hur mycke vikt man måste gå ner. Eller vad man nu vill med sitt mål. Alla kan.. från 200 kilo till 60 om man vill det. Visst man kanske inte rasar i vikt men alla kan jobba sej sakta neråt. Men du får självklart tycka tvärt om, Och jag får tycka som jag gör.! alla är vi olika. jag säger bara min åsikt i min blogg. Och det får jag det är min blogg!



Jag säger bara att jag aldrig har förstått det där med sånna "kurer" och att jag själv tycker att det är bättre att göra det på "det gamla sättet " direkt. Och om du inte tycker så visst! Vad spelar det för roll om vad jag tycker om sånna grejer, Jag är nog inte ensam i världen om att tycka/vara emot bantningskurer/hjälp?



2010-04-28 @ 22:40:02
URL: http://www hellagirl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu