Dömande.

Jag blir glad av att höra vad folk tycker om mig - För det får mig att utvecklas och förstå mer! Att utvecklas är ju bra! Men sen blir jag ju samtidigt ledsen när folk tycker att jag är elak eller liknande, för ingen vill väl bli kallad det?  (men vill påpeka Catarina att jag inte tar illa vid mig av din kommentar - tvärtom!)

Hur som helst.
För att utveckla förra inlägget lite mer, min tanke bakom alltså....

JAG tittar ofta på det jobbiga, negativa och dåliga med saker som sker. Inom allt! Och det är hon mig själv en mycket dålig egenskap och jag slår ofta ner mig själv innan någon annan hinner. (kanske är det för att just slippa höra någon annans negativa åsikter om en sak) Och det ska jag nu försöka sluta mer.

JAG ska tex sluta gnälla så mycket över min vikt - istället ta tag i det hela och börja motionera mera och nu är jag ju dessutom på en diet.
JAG ska sluta gnälla över min ekonomi - istället ta bort lite utgifter för att ha råd med annat, ta ett extra jobbpass och ha fredagsmys en annan veckodag eller liknande.



Det här med arbete.
Att flytta till ny stad för att få jobb är självklart inte lätt.
Och det har jag inte menat på. Jag har heller inte menat på att vem som helst kan flytta 30mil. Och jag vet att ALLT blir svårare när man är två och/eller har barn. Jag tänkte bara utifrån mig själv och min lilla familj. Att vi kanske måste flytta på oss när Jocke är klar - VEM VET om det behövs byggnadsingenjörer i Linköping när han är klar? Och då får jag ställa upp och flytta med eller så kanske han får veckopendla.
MEN vad jag menade var att ibland måste man kanske se utanför sin box för att se möjligheter.

Mitt förra inlägg handlade ju om att JAG gör en rannsakan i MITT liv, mina intressen, min framtid, mina planer, mitt jobb, mina vänner, min fritid, min kost, min kropp, mina rutiner etc etc
Och nu ska jag försöka jobba på att se saker från ett annat perspektiv - att ingenting är omöjligt. (lite extra jobbigt kanske, men ibland är det värt lite extra jobb om man vill ha sin dröm nådd)
Kommentarer
Postat av: Catarina

Det hoppas jag att du inte gjorde för jag menade absolut inget illa.



Det faktum att du är så driven är ju något du ska vara stolt över. Verkligen. Du vänder negativa ting till det motsatta. Tar tag i saker.

Jag är nog också rätt driven.

Men jag har alldeles för kass självkänsla för att ta mig modet och våga.

Det avundas jag dig.



2010-04-26 @ 19:29:32
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu