Meh....

Jag sitter och fantiserar om hur min sommar ska bli. Jag planerar massor av utflykter, ställen att åka till och aktiviteter att utföra. Om all glass jag ska äta och om alla grillkvällar på landet. Mitt i allt detta inser jag....

Nu är hösten här. Regnet är här. Höstlöven faller sakta från träden. Ja, nu är hösten här.

Vart tog sommaren vägen och varför kändes den så kort? Var det för att jag jobbade så mycket? ååå Nu skiner solen idag! En långpromenad med min lillfis och storfis i eftermiddag ser jag fram emot.


Jag tror att jag måste börja tänka på, bry mig om och fokusera mera på vad som sker idag, nu och för stunden. Istället för att planera morgondagen, beställa för nästa vecka och fantisera om nästa månad. Hm... Gör ni samma misstag?
Kommentarer
Postat av: Cia

Hej,

Har läst din blogg ett tag men har nog inte skrivit tidigare. Kände att jag ville skriva nu för jag känner tyvärr igen mig alltför väl i det du skrev. Jag gör ofta det misstaget att jag håller på och planerar och tänker framåt hela tiden och missar på nåt sätt det som händer för stunden. Det kan verkligen vara svårt att leva i nuet :-).

Trevlig helg!

/Cia

2010-08-20 @ 16:55:37
Postat av: svärmor

och här på landet sitter vi och tänker tillbaka på hur sommaren har varit...vem som kom hit som vi fick njutia av och var vi var och åt glass m.m. Och nu njuter vi av de mörka kvällarna med många tända ljus....och längtar till nästa sommar <3

2010-08-21 @ 11:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu