Hur ofta badar ni ert barn?

Jag vet att allt är relativt och att beroene på barns ålder så badar de oftare/mer sällan. Här är det iaf det andra alternativet - mer sällan. Och ännu mer sällan när hon var mindre. Max en gång i veckan badades hon under de första månaderna.
Eftersom att hon inte kräktes mycket eller ofta och eftersom att små bebisar inte blir så skitiga fann vi ingen anledning. Dessutom så blav badstunderna mycket mysigare när dom skedde så sällan =)

Nu när hon äter barnmat och får grisa ner sig lite vid matbordet blaskar vi av henne vid handfatet då & då , men mest torkas hon av med våtservett/handduk. Även nu badas det kanske 1-2ggr i veckan bara.
Kan låta konstigt enligt dom som badar sina ungar varje kväll, men för oss passar detta bäst.

Jag har nämligen mer eller mindre problemhy - blir väldigt torr. Och detta späds på när jag duschar, men det är ju inte så konstigt med tanke på att vatten torkar ut hud. Och vill inte att min dotter ska få så också. Än så länge visar hon inga tecken på torrhet eller hudbesvär, snarare tvärtom. Hon är den lenaste bebisen jag har smekt över kind och mage iaf.

Hur gör ni?
Hur ofta badas ert/era barn?
Kommentarer
Postat av: Hella

Vi badar nog med mer sällan faktsikt, Nellie 1-2 gånger i veckan och Milan försöker vi bada varannan dag typ, han blir ju lite smuttsigare.!

2010-01-09 @ 12:03:35
URL: http://hellagirl86.blogg.se/
Postat av: Catarina

Vad jag minns så sa man på BVC att det räckte med en gång i veckan när dom var som minst.



Nu badar vi Musse iaf 3 gånger i veckan men har skitar ner sig något helt otroligt.

När han får lov att äta själv vilket är ett nödvändigt måste, så har han liksom mat precis överallt.



Vi brukar tajma in badstunderna lagom till kvällen när han börjar bli trött och smågrinig. Då är badet perfekt. Sitter han och plaksar i någon halvtimma. Sen brukar det vara läge för välling och sängen. Kanon.

2010-01-09 @ 12:15:19
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Lotta

vi badar Lucas max 1 gång i veckan faktiskt, så vi tillhör väl också kategorin "mer sällan" då.



brukar tvätta av honom när han har kräkts med antingen våtservett eller vatten&tvättlapp. annars säger jag som du; jag finner ingen direkt anledning till att bada honom en massa "i onödan"..

2010-01-09 @ 20:12:29
URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Vår storprins (8år) badar/ duschar cirkus 2-3 gånger i veckan men vår lillprins (2år) gör nog det varannan dag..om inte varje ibland. Dels för att han älskar det, har blitt lite av en kvällsrutin innan han ska sova sedan så sker det ju "olyckor" rätt ofta o då är det fort gjort med en liten dusch :)

2010-01-10 @ 09:17:38
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu