Blir så trött..............

Jag kan bli så trött på att man inte får säga någonting någon gång utan att folk blir helt skogstokiga. Och så sitter dom själva hemma och tycker och tänker om ditten&datten. Kanske utan att säga det högt, men man TÄNKER vissa saker - eller vågar säger det småtyst till de närmsta personerna....

Nej, ta dig i brasan om du vågar säga en åsikt, ett uttalande eller bara nämna ett ord!
Jag blir så trött på deta land ibland.

Jantelagen om att ingen får ha det bättre än någon annan. Men du får inte heller gnälla om att du känner att någonting i ditt liv är jobbigt, tråkigt eller kämpigt - för det finns dom som har det sämre!
Lagom ska det vara. Inte mer och inte mindre...

Jag skrev på facebook att jag var ett pucko som i min trötthet särskrev kycklingburgare. Alltså Kyckling burgrare. Och då är det självklart att folk tar illa vid sig och säger att de inte alls är några puckon för att dom särskriver. Vilket jag inte heller sagt. Jag kallade mig själv, som vanligtvis inte särskriver, för pucko. Men det får man inte göra. Då tar jag med mig alla andra i mitt egna felsteg. Konstigt tycker jag.
För ingenstans kallar jag andra morsor för div saker när jag själv känner att jag har det kämpigt eller uttrycker min missnöjdhet med för få timmars sömn, ömmande rygg efter bärande av barn etc...


NU ska jag dricka upp mitt sista kaffe och sen klä på mig lite mer kläder, för vi ska åka ut en sväng till ikea och kolla deras rea - hoppas på att Hensvik garderoben ska vara nedsatt så vi kan köpa den till billigare peng! :)
Sen ska jag ner och lata mig i parken - och nej jag tycker inte alla människor som solar i parken är lata människor!
Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, gillar den sista meningen du skrev! Du får verkligen fram din poäng där! =)

2010-06-29 @ 11:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu