Livet är allt härligt när man är två hemma!

Jisses vilken skillnad, bara nu idag. Det handlar väl väldigt mycket om att Jocke inte bara är hemma, utan han är verkligen LEDIG! Ingen tenta att plugga till just nu, inte åka iväg om en timma för att sitta på bibblan. Nej, han är hemma och pappaledig. Så jag fick tillochmed lösa ett sudoko på toan när jag uträttar mina behov utan en busandes, toapapperssönderrivande och skrikande liten Gris vid fötterna. ojojojojoj

Och nu är ju jag ledig i veckan också! Skaplig lyx :)
Jobbar helgen som kommer nu igen, men det gör mig inget. Alla helger kan jag jobba utan gnäll - för vi kan ha "fredagsmys" på onsdagar och dricka ett glas vitt till maten en tisdag när vi båda är lediga. Ingen kalender kan säga åt oss när vi får och inte får mysa eller lyxa till det. Svårare än så är det ju inte.
Så vi har helt enkelt helg nu, fast det är måndag! haha



Idag ska vi skriva kontrakt på nya lägenheten och då också få reda på hur det kommer bli med just flytten. Stångåstaden ska ju stå för alla kostnader, frågan är bara om vi bokar och skickar räkning? Det får vi veta idag.
Och ikväll är det härlig fika med tjejerna och finaste Pim som flyttat hem efter ett halvår med plugg i Skellefteå. Nu är det bara en tjej kvar däruppe! Min älskade Linn, som jag får längta till att träffa ända till slutet av augusti.
Imorgon ska vi till Trilobiten och hälsa på, kolla läget och träffa fröknarna. Sen är det sista matchen för Älsklingen och hans korpenlag = Cupcakes att bjuda på!
Onsdag är det träning i trädgårdsföreningen som gäller och jag ska ta tag i kråkbot på min skalle och färga bort utväxt och div gråa hårstrån(ja, jag blir grå på skallen redan nu!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu