Det går framåt

Än så länge kryper hon inte, men sen så finns det ju en miljon definitioner på vad krypa är. Men för de flesta så måste alla barn krypa - med två händer och två knän i backen. Annars är det något fel.
Jag är dock glad över att hon än så länge inte tar sig några längre sträcker! Då kan jag duscha utan att behöva låsa in henne i badrummet ;)

Men hon tar sig framåt, bakåt och åt sidan genom att sitta på sin lilla rumpestump och hasa sig framåt. Hon kan även ta sig bakåt när hon ligger på magen. Men lilla fis.







Igår var första gången som jag saknade min lilla gris på jobbet.....
Det är inte lätt att vara mamma. Men det är fan skitjobbigt att vara en mamma som saknar sitt barn. Men ett ännu större MEN är att det gör mig till en så jävla mycket bättre mamma att gå o jobba ibland!!
Jag är en sån person som behöver space, egentid och att umgås med folk utan att ha mitt barn med mig varje gång. Jag är liksom inte bara mamma, jag är Angelica också. Jag är en egen person, likaså att jag är mer än bara Jockes flickvän/sambo/älskare/livskamrat. Jag är mer än min mammas dotter och mina vänners vän.

Att vara mamma ska inte vara en identitet, tycker jag. Så för mig är det ovärderligt att få göra saker utan mitt barn då och då. =)
Kommentarer
Postat av: sandra, mamma till thea

alla barn lär sig faktiskt inte krypa, dom finner just andra metoder för att ta sig runt.

2010-03-07 @ 14:44:37
URL: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Postat av: Malin

Tänkte precis skriva som syster skrivit:) alla barn kryper faktiskt inte med två armar knän i backet. En del nöjer sig med ålandet och börjar gå sen istället. Betydligt skönare när de bara drar sig framåt:) går ju inte allt för fort :)

2010-03-07 @ 15:41:03
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! har läst i din blogg ett tag och gillar den verkligen! Tänkte bara aäga att när jag och mina syskon var små så hasade vi oss fram sittandes på rumpan istället för att krypa:)

2010-03-07 @ 15:54:30
Postat av: Lina

Håller med dig där Ankan om att få lite egen tid. Inget som man har mycket av så man är ju verkligen tacksam för den lilla stund man får.. =)

2010-03-07 @ 20:53:10
URL: http://linathunberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu