Hon kröp!!

Idag kröp vår lilla Aimee för första gången! På sitt vis såklart =) Blev så glad att jag började gråta och krama henne så hårt efteråt! hahaha Jag blev nog lite chockad för vi säger alltid till henne "Kom då!" när hon sitter på golvet och vill komma upp och man står en bit ifrån... hon brukar inte komma till en då. MEN IDAG GJORDE HON DET!!

Den här månaden har det hänt så mycket på att det nästan är overkligt! Nu går det fort kan jag lova!
Numer kan hon:
* klappa händerna
* göra HighFive
* vinka
* plocka upp och kasta iväg saker
* krypa på sitt sätt
* stå upp när hon håller i något
* dricka själv ur nappflaska
* säga små ord som bara hennes mamma och pappa förstår(plus en massa babbel som ingen förstår)
* sitta själv o bada i badkaret

Hon har dessutom fått två tänder denna månad och äter mat med bitar i. Denna vecka var hon på sitt första biobesök och nästa vecka blir det första heldagen med bara pappaJocke ♥

Jag blir så imponerad att jag sträcker lite extra på ryggen! Vet inte hur "normalt" detta är jämfört med andra barn i hennes ålder, men hon är bra på sitt sätt och följer sin kurva och utveckling precis så som hon borde. Det vet jag iaf.
Nu ska jag få i mig lite kaffe medan hon far omkring på golvet med leksakerna och Daisy.


Kommentarer
Postat av: Frida

Visst är det härligt =) Det händer så mkt nu i denna ålder de är i. Våran son gör precis detsamma som eran Aimee. Man förundras över att det händer så mkt så snabbt.

Lilleman har krypit ett tag nu, så nu kan man inte lämna honom på lekfilten själv längre =) För när man kommer tillbaka är han på en helt annan plats, gärna där han vet han inte får vara och försöker få tag i saker som han inte ska ha. Det härliga är att man märker att han är så mkt mer nöjd nu när han kan ta sig fram o få tag i allt han vill ha.

Dock har han aldrig varit gnällig på ngt sätt utan alltid nöjt lekt på mattan med sina saker. Men ändå märker man mer tillfredsställelse hos honom.

Nu är lådor och skåp barnsäkrade så man säger fula ord varje gång man ska öppna. Tar väl ett tag att vänja sig kan jag tro =)

Våra bebisar håller på att bli stora nu!!

Som min man sa häromdan: Vi har ett barn som rör sig!!

Den tyckte jag va bra!!



Njut av allt som händer och sker nu =)

2010-03-12 @ 11:07:27
Postat av: Lisa

Vad roligt för er. Det händer nya saker hela tiden och som förälder blir man så stolt. Vet ju själv hur man är =)

Strunta i alla andra, att hon gör framsteg är stort. Sen om hon gör dom före eller efter normen, det bryr man sig inte om.

Många barn säger mamma eller pappa när dom är 1 år men inte Melle. Men vad gör det!? Han får ta det i sin takt och den dagen han gör det kommer jag vara världens lyckligaste.

Kramar!

2010-03-12 @ 11:15:39
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Lotta

men härligt!! underbar unge! :D

grymt kul att läsa om hennes utveckling när man har hängt med ända sen graviditeten hehe



hoppas ni får en skitmysig helg! :)

2010-03-12 @ 14:32:50
URL: http://familjenbroome.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vi får se hur det kommer att bli, en bra natt betyder inte att alla nätter kommer bli bra. Men det är en skön start i allafall =)

Roligt att jobba, ska tänka på dig. Själva ska vi vara barnfriaa och gå på bio. Melle får vara hemma hos farfar och Mahnaz. Men han blir ju hämtad på kvällen ;-)

Ha en härlig dag!

Kramar!

2010-03-13 @ 12:05:52
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man får vara lite sen :)

Hon kommer säkert ikapp med att lära sig krypa och stå själv osv.

Eller så kanske hon är sån som inte övar sig fram utan bara lär sig direkt ist? Så medans våra barn kanske kan stå själva nu, krypa och gå med gå-vagnar för att öva sig gå så kanske hon ligger där och väntar men sen bara lär sig gå pangbom :)

Tror iaf dom flesta är på ungefär samma stadie runt tre år. Men hon kanske slutar vara sen innan. :)

2010-03-14 @ 15:18:24
Postat av: Emma

Ha ha ha! Hon är ju inte sen :-) Kicken som är jämngammal klappar inte händer, vinkar inte, inga high fives, drar sig inte upp, går inte längs möbler osv. Däremot ålar han sig fram, över och under saker i en väldans fart. Jag är inte det allra minsta orolig! Å just det, han vill inte ens sitta själv, funkar en kort stund med stöd ;-)

2010-03-21 @ 19:16:18
URL: http://www.kickensblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu