DÖ ERA JÄVLAR!!

Om jag blir sjuk ska jag tammefan skicka räkning till Östgötatrafiken för att dom är idioter. Ställer mig vid busshållsplatsen utanför ica i Tannefors ca 17.05(bussen ska gå ca17.10 därifrån).

Väntar. Väntar. Väntar..... fan fan fan vill inte börja gå hemåt i snöyran och kylan - för då kommer säkert bussjäveln köra om mig så fort jag hunnit tre meter bort från hållplatsen. Så jag står kvar.

Nästa buss ska gå ca 17.40 från hållplatsen och ju närmare klockan blir tjugo i så blir jag ju mer och mer införstådd i att min buss inte kommer. Men när klockan går förbi 17.40.... 17.45... 17.50 - Då är jag jävlar i mig inte glad längre. Ringer upp dom jävlarna!

Tut. Tut. Tut. Tut.... inte fan är det någon som svarar. Efter 3min går en "telefonsvarare" igång med en kärring som meddelar att resenärer i dagens väder får räkna med förseningar i tidtabellerna iochmed att man tänker på resenärernas säkerhet. Vill man ha mer info får man besöka deras hemsida. TACK OCH ADJÖ.

Ca 17.55-18.00 ... NU kommer en buss! Äntligen. Känner att jag börjar slappna av. MEN ICKE FÅR JAG ÅKA MED! FÖR DEN ÄR FULL!!! Börjar böla och få panik. Hungrig är jag också. Och min unge har vaknat i vagnen. Fan Fan Fan.

Nästa buss är i tid. 18.10 och jag är hemma ca 18.45 efter att ha köpt chips på ica innan jag gick hem. Tröståt lite till kvällens Criminal Minds.
Nu ska jag sova. Hoppas på en bättre dag imorgon.




Hela dagen har ju inte varit skit! :)
Har haft en helmysig fikastund med massor av prat och bus med fisen hemma hos älskade Lundis ju! TACK FÖR IDAG. ♥
Kommentarer
Postat av: Lina

Nästa gång det blir så där så får du ringa och komma hem till mig bor ju just vid ica så du och skruttan får värma er lite så bjur jag på kaffe =) Okej!?

2010-11-27 @ 23:45:19
URL: http://linathunberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu