Det där med att vara morsa...

När man blir mamma är det många förväntningar på hur man ska vara - just för att man numer är morsa. Som exempelvis;

* Att man inte längre tar fula ord i sin mun. (Trots att ord som helvete och fan typ redan är med i svenska ordlistan enligt mig)
* Att man ska ääääälska aaaaallt som har med sitt barn att göra. (Trots att bajs liksom inte alls är trevligt, oavsett vem som producerat det)
* Att man ska känna sig sugen på fler ungar så fort man är i närheten av andras. (Trots att klart och tydligt fortfarande minns hur en kvinna fick klippa upp fittan för att ens egna unge skulle kunna komma ut)


Själv passar jag inte in på nåt av detta. Men det gör mig inte till sämre småbarnsmorsa än någon annan kan jag lova. :)




Jag älska min unge, inte hennes bajs.
Jag älskar att vara mamma, men inte alla förväntningar som kommer med att vara det.
Jag älskar att ha ett barn, varken mer eller mindre - låt det vara så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu