Offer

Vi satt nyss och zappade lite på tv och hamnar på EFTERLYST på TV3.
Jag blir tamme fan bara förbannad. Jag blir rädd. Jag undrar hur i helvete jag tänkte när jag satte ett barn till världen när det ser ut som det gör....
Det spelar ingen roll om du bär kontanter eller använder bankomatkort - likförbannat finns det stollar som stjäl, lurar och bedrar. Dom som slår ner sina medmänniskor för att ta deras pengar.
Det spelar ingen roll om du har ett bra lås på din cykel - för det finns idioter som inte förstår skillnaden på mitt & ditt så dom klipper upp ditt lås och snor cykeln.

Hotet, ondskan, hemskheter, lögner och falskhet finns överallt. Den gömmer sig i väntan på att du, om än bara för en sekund, är ouppmärksam på din omgivning.
Jag lider med alla er människor som fått utstå brott, misshandel, våldtäkt, rån, stöld, övergrepp och liknande! Jag lider med er brottsoffer. Ni som fallit offer för brott. Ni som fallit offer för sjuka människors handlingar.

Jag bytte kanal. Vill inte se. Vill inte kännas vid. Blir rädd - tänk om jag ser någon jag känner igen? Vill jag veta? Nej. Vågar inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu