Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Skrev ett långt inlägg som ligger i utkast. Det är inte värt att publicera det. Tyvärr. Känner så mycket och vill säga så mycket, men vad ska jag säga. Det går ju ändå inte in i skallen på den som borde förstå.
Förstå att man beter sig inte så. Man stöttar och ställer upp, inte motarbetar


* Mitt företag är inte alls en dum idé.
* Mitt föräldraskap är inte alls dåligt.
* Jag är inte alls en bitch.
Vad du än tycker - håll det för i helvete för dig själv så jag slipper få höra vad du tycker om mig hela tiden.

Jag är inte som du, eller så som du vill att jag ska vara(hur du nu vill att jag ska vara).
Men vet du vad.... Det skiter jag i. Jag ska fan inte vara tvungen att ändra på mig för att du ska bli nöjd. Jag ska få vara älskad och respekterad för den jag är, för det jag tror på och för hur jag lever mitt liv.



Dagen har varit relativt stillsam, med lite bus och lek. Tvättade en maskin tvätt. Vi har lagat lunch&middag, diskat, bakat, bäddat sängar, rollat soffor, plockat och vattnat blommor. :) En helt vanlig söndag i en vanlig svenssonfamilj. And I love it!
Kommentarer
Postat av: anette

jag känner inte dig men jag läser din blogg så det känns som att jag gör det. Jag kan inte fatta att någon tycker att du är en dålig mamma eller att du inte skall starta företag. Vad är det för människa som säger något sådant???

Försök inte att ta åt dig.

jag har föresten en liten present till lilltjejen, kan du maila mig så jag vet vart den skall skickas.

2011-01-16 @ 21:04:08
Postat av: Angelica

Anette Men vad du är snäll Anette!!! Du betyder massor för mig ska du veta :) Mailar dig direkt. Så spännande!

2011-01-16 @ 21:52:20
URL: http://aimeesmom.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och Anna

Är så trist när folk har synpunkter och åsikter som sårar och gör ont och som man blir ledsen eller arg över.



Har haft liknande problem med en nära släkting kan vi kalla henne.

Men efter att ha retat mig på det ena med det andra och lagt enmassa energi på att vara arg ledsen och besviken så kom jag på receptet.



Jag lyssnar, nickar och ler. Sen glömmer jag. IGNORERAR totalt allt inombords.

Jag VET att jag är en bra mamma.

Jag VET att Casper är en fin gosse.

Jag VET att jag gör rätt och att jag kommer lyckas med det jag tar för mig i livet.



Du ÄR en bra mamma och du gör RÄTT som satsar och som vågar testa nytt! LYCKA TILL!

2011-01-17 @ 09:55:23
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Catarina

Det stavas avundsjuka ankan..

Det där är ren och skär avundsjuka.

Stå på dig och sålla bort.

Egentligen vet jag ju inte säkert men jag kan ganska lätt ana att dessa kommentarer kommer från en kvinnlig variant. Det är så typiskt tjejer.



När jag var arbetslös och sökte jobb stöttade man mig. Antagligen för att dom hade det lite bättre än mig då. DÅ kunde man sympatisera.

Så fort jag fick jobb och växte. SÅ fort jag fick en tjänst som är långt över deras ansvarsområden eller sysselsättning. Då vände man taggarna ut och pratade skit bakom ryggen på mig istället.

Inget grattis. Ingenting. Bara en massa lögner och skitsnack. Ingenting sant.

Märkligt va?!



Du är modig som törs stå på dina egna ben vad gäller ditt företag. DU är en fin mamma som tar fin hand om ditt barn.

Faktum!!!



Jag är så ruskigt trött på tjejer...

2011-01-17 @ 11:13:35
URL: http://catarinasjoqvist.blogg.se/
Postat av: Anna

Amen allvarligt!? Jag förmodar att den som uttalat sig går på högstadiet, om inte backa dit och gå om. Det är inte värdigt beteende nånstans men det var där jag senast såg det. Jag vet att det är svårt att inte ta åt sig, men försök att se det som att personen i fråga vinner då..och det är den ju INTE värd!

2011-01-17 @ 15:29:25
URL: http://stkorsgatan10.blogspot.com
Postat av: Angelica

Tack alla fina människor för era fina och uppmuntrande ord!! :)

Jag ska försöka skaka av mig och ignorera i framtiden! Lovar.

Kärlek till er.

2011-01-17 @ 19:43:56
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu