Allt har sin tid...

Alla barn är unika.
Alla barn utvecklas i sin takt.
Alla barn har sin egna personlighet.
Alla barn är lika fast så olika på sina egna sätt.


Mitt barn. Min Aimee. Grisen. ♥ Hon är precis så som jag vill att hon ska vara. Perfekt och trallaala ;) Men. Och jodå, det kommer ett men. Ett jättemen mitt i all idyll. Ett slags nagel-i-ögat.

Nu har hon börjat trotsa. På sitt vis.
Det är inga utbrott alá skrik och slänga sig på golvet samtidigt som man sparkar hej vilt. Utan hon gnäller och gnyr... lite som en hundvalp, med ögon som får ens hjärta att gå itu. Krokodiltårar och darrande läppar är vardagsmat här hemma just nu om vi säger så. Samtidigt som hon med glimten i ögat kan brista ut i ett stort leende två sekunder efter att vi sagt nej.


Det är ju helt bananaz att ha barn alltså. Livet leker och man åker karusell mest hela tiden. Det är ett liv som är uppochner och inochut på samma gång. Och jag älskar det.
Speciellt när hon ropar "mamma" efter mig och sen säger "kjam" och håller om mig sådär mysigt runt halsen. Då vill jag inte släppa taget. Och det är då jag inser hur lyckligt lottad jag är att ha mitt barn i mitt liv. Då känner jag att alla materiella ting kan slänga sig i väggen, för inget går upp emot Grisen.


Kommentarer
Postat av: svärmor

skönt att höra att hon har kommit in i den lindriga delen av "alla" trotsåldrar,2års trotset <3

2011-06-07 @ 10:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu