Insidan som räknas



Dörren till Aimees rum är alltid öppen(förutom när hon sover). Och på dörren sitter denna plansch - FÖRSTA HJÄLPEN FÖR BARN. Med bild och text beskriver den vad och hur man ska göra med barn vid olyckor/nödsituationer.

Det känns tryggt. För jag vet ju inte hur mycket jag minns om konstgjord andning, framåtstupasidoläge(heter det så?) och allt det där - OM en riktig olycka skulle ske. Jag vet inte hur jag kommer hantera situationen eller agera. Och då är det bra att man har någonting sånt här lätt tillgängligt. (Jo jag vet kanske jag glömmer bort denna i en nödsituation...)



Har ni några såna här "säkerhetsgrejer" hemma hos er?

Kommentarer
Postat av: Elin

Välbehövligt! Vi har en sån på jobbet, men jag måste nog skaffa en hit jag med! Var har du fått den ifrån? Svara gärna i min blogg, jag glömmer jämt bort var jag kommenterar.. ;)

2011-11-08 @ 21:13:45
URL: http://koiruliini.se
Postat av: Martina

Ja vi har en liknande och även en stor plansch med giftiga ämnen - så man vet vad man skall göra om de stoppar diskmedel i munnen eller liknande! De sitter på städskrubbs dörren i köket! Och även lista med nr till ja vårdcentral, giftcentral osv!

2011-11-09 @ 14:34:34
URL: http://marland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu