Att ge sin tid

Det känns i hela mig att jag gjort ett bra val i att gå ner i tid, stoppa beställningar framöver och bara vara ledig när jag inte är på jobbet! Förut jobbade jag även närj ag kom hem från jobbet så att säga. Trötta ögon, inget tålamod och aldrig tid för att stanna upp och leka. Jag tänkte bara på vad jag var tvungen att göra för att hinna med allt i tid, hinna med allt jag åtagit mig att göra. Om sånt vill jag ju inte klaga, för det är självförvållat! Men det är tur för mig själv och mina närmsta att jag visste vart jag skulle hamna om jag hade fortsatt. ;)


Idag när jag hämtade grisen cyklade vi i motvind, tjoandes och skrikandes. Hemma tog vi fram ingredienser och bakade chokladbollar till pappaJocke! Det var inte så populärt till en början då jag har ett barn som inte tycker om att bli kladdig. haha Men efter ett tag så var det ritkigt kul tyckte hon! Och gott. Efter att ikväll ätit ca 5st så tror jag hon kommer sova gott inatt!

Älskade barn som förstår så mycket mer än vad vi tror! Hon vet och känner på sig när jag är stressad. Hon vet när jag är ledsen. Hon kan förutspå när jag har en dålig dag och då blir även hon stressad och nedstämd. Kärleken som man får tillbaka av sina barn är ju så sjukt fantastisk att jag blir alldeles varm! Tänk vad mycket det gör att gör fel - så man sen kan göra rätt och uppskatta mer ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu