Helg

Igår var det en mammadotterdag som började med massor av mys och frukost framför tv:n. Pyjamasen åkte inte av förns det var dags att gå ner på stan.
På vägen dit gick vi längsmed ån och matade ankorna. Sen gick vi till min morfars butiker för att hälsa på honom och min mamma. Ungen fick en piratflagga och var skitnöjd samtidigt som hon sjöng på "Fabbe farfarsfar" :)


Aimee tycker det är hur kul som helst att mata ankorna, men när två stycken kom upp och ställde sig förväntansfullt bredvid henne sa hon "bort ankan mamma!"



Nere på stan blev det nödvändig(och onödig) shopping på rean. Samt ett möte på banken. Efter bankbesök och ärenden for vi till svärföräldrarna för middag och fredagsmys till sena timmen.

Vi tog fram Aimees gamla overall och insåg att hon inte kommer kunnah a den hela vintern om hon växer, så hon fick en ny. Didriksson, köpt på Åhlens där vi hade 20% på ett ytterplagg! Sweet!

Lilla jag fick ett par vinterskor då jag inte har ett endaste skopar som klarar höst/vinter... Jo, jag vet dessa är väl inte super lekvänliga... kanske blir ett par till ;) hihi



Idag har vi knappt varit hemma! En riktigt härlig dag med massor av lek, bus och skratt hos vänner och barn. Känns så härligt att att vara hemma hos vänner med barn, som dessutom har samma förskola ;) Och det syns verkligen på Aimee att hon är med sina vänner! Hon leker på ett annat sätt, för hon är i med någon hon känner.

Dock hände en rejäl olycka i trappen hos D, vilket resulterat i ett "trasigt" ansikte. Näsan har hon skrapat upp och hon är svullen på hela näsbenet. Sen är hon lite röd och svullen i pannan.... :(
Jag och Jocke är ju inga föräldrar som stresar upp oss eller blir galna av oro, men jag kan erkänna att när jag tröstar Aimee och sen ser att hon blöder på näsan så tar paniken över en sekund och jag är inte så lugn som jag vill vara och säger att jag är. Tror nog att det är normalt, men blir ju överraskad själv att jag blir så när jag är så bombsäker på att jag är så jävla lugn vid olyckor ;)

MAMMAS ♥!!! Här ser man dock inte hur resten av näsa och panna ser ut. Hoppas på att det ser bättre ut imorgon!

Nu avslutar vi denna lördag med att boka tid för att kolla på en bil imorgon! Spännande och jag håller tummarna för att Jocke kommer hem med en bil imorgon. Och första trippen kommer då bli hem till mina föräldrar för att fira min mamma som fyllt år.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu