Osammanhängande svammel

Så här dåligt har jag nog aldrig bloggat. Och då har jag ändå bloggat i typ 4-5år nu....
Men livet som vuxen, arbetandes, sambo och småbarnsförälder gör det ibland svårt att hinna med allt man skulle vilja. När man dessutom mår lite sämre än vanligt, har det varit jobbigare att försöka blogga än att låta bli. Så jag har även ibland valt att inte skriva något alls.


Skriver och skriver.
Raderar och raderar.

Jag vill ju inte deppa ner bloggen, men inte heller ljuga ihop någon rosamolnvals som ingen köper ändå ;) Samtidigt har jag svårt att berätta delar av historien, men utelämna detaljer då jag är rädd för att det ser ut som jag ljuger. hahaha



Nej, men jag mår bra för det mesta. Men ibland så blir jag överväldigad över allt som sker just nu.
Personal på förskolan som försvinner och jag är livrädd för hur det kan komma att påverka Aimee.
Jag blir gruppledare för två städer, startar ju upp ny verksamhet i Norrköping. Mycket utökat ansvar.
Att vara småbarnsföräldrar tär mer än ofta på kärleksförhållandet, vilket skapar en otrygghet och rädsla för en framtid separation.
Nyss planerade jag inför julen, och nu köper jag tulpaner till vansinne för att få in vårkänsla. Detta trots att det enligt kalendern är låååångt kvar tills den ska komma.
I sommar fyller min lilla gris 3år och jag fattar tammefan inte vart tiden tagit vägen. Hon växer så det knakar samtidigt som hon pratar mer än mig(och då pratar man mycket!).


MammaMia vad tufft det är att vara vuxen! Tänk om jag vetat detta när jag var yngre och tog allt för givet och inte alltid behandlade vuxna med respekt för dom "fattade ju ingenting".....

Kommentarer
Postat av: svärmor

man får prioritera...som "vuxen" ska man ju veta vad som är viktigt för att må bra :)

det måste vara balans i livet = lagom av allt, hur man nu gör för att få det =D

2012-01-21 @ 19:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu