Du kan kalla dom vad du vill

Detta inlägg är tillägnat min vän EmSlem som fått för sig att hon inte kan göra lika saftiga och goda bollar som jag.... Och därför ska hon få en inblick i mitt chokladbollebak;)



Du behöver till ca 20st:
150g mjukt smör
2dl socker
3,5dl havregryn
2msk vaniljsocker
4,5msk kakao
2-3msk kallt kaffe (mitt brukar oftast fortfarande vara ljummet)
Kokosflingor eller annat att garnera med efter behag


(Detta är en DUBBEL sats!)


1. Blanda smör och socker till en jämn smet.


2. Blanda vaniljsocker, kakao och havregryn - tillsätt det till sockersmör blandningen. (Denna blandning ska vara lite torr)


3.Blanda sist ner det kalla/ljumna kaffet och var inte rädd om blandningen är "lite blöt", då blir chokladbollarna extra saftiga sen.


4. Rulla små bollar i handen och rulla sedan dessa i kokos. In i kylen och avnjut efter en stund med en kopp kaffe eller saft! ;)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh!!! gud vad bra! jag sitter och skriver tenta, o det finns inte bättre dagar att baka på än dessa (sen om det är för att fly tentan, det vet man aldrig;)



ska testa, funkar det inte så vet du vad som gäller; baka på beställning till mej !! ;)

2009-11-05 @ 08:45:19
Postat av: Apan

Mums, det där kanske jag ska unna mig till frukost!

2009-11-10 @ 06:12:41
URL: http://guldgris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu