Lindex

Det går nu en "vild" debatt angående den nya kollektionen på Lindex. Vissa anser att man ska bojkotta hela affären för att denna kollektion endast ska säljas i storlekarna Small & Medium.
Jag undrar varför?


Är det inte så att det oftast är så att just storlekarna S & M går först, snabbast och ibland endast dom... För när det är alla dessa utförsäljningsreorna så tycker jag bara det finns XS, L, XL kvar. Inte fan finns det några M kvar... varför inte? JO för att det är det storleken som går först.

Vissa kroppsformer passar inte heller i vissa kläder enligt mig. men det är en annan debatt....

Vad jag menar är, skulle det blivit en lika stor diskussion om en kollektion endast för stora kvinnor kommit?  Med endast storlekar som L, XL och XXL. Skulle någon då tycka att det var diskriminerande mot mindre människor? nej.
Alltid ska det bli en diskution när det handlar om en tjock människa som inte kan ha ett klädesplagg.
Nej, lägg energin på kläder för barn som inte är passande... så som bh för en fyraåring.
Kommentarer
Postat av: Caroline

Det de menar är nog att de som har S och M har flest kläder att välja mellan, att producera en kollektion som endast är till för dessa som kan hitta kläder i nästan alla butiker kanske blir pricken över i:et. Jag tycker det är fel.

2009-11-11 @ 21:20:50
URL: http://shitkvinna.devote.se
Postat av: Hella

Jag tycker att det är fel, Varför ska man ta bort de storlekarna? Kan de inte bara ta hem lite mindre av dem om man nu säljer så lite av dom, ta inte hem lika många! Men varför ska inte alla få chansen att köpa? NÄ gillart inte! Dåligt!

2009-11-12 @ 09:54:29
URL: http://hellagirl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu